آرشیو شهریور ماه 1399

برترين اخبار و اطلاعات تخصصي معماري و سازه ايران و جهان را در اين وبگاه بخوانيد.

پوشش نماي ساختمان با شبكه فلزي

مدتهاست كه متريال شبكه فلزي يا همان Metal Mesh به عنوان پوشش روي نماي ساختمان مورد استفاده قرار مي گيرد. حجم عظيمي از فلز كه بصورت شبكه و با طرح هاي گوناگون به عنوان پوشش روي نما قرار مي گيرد. اگر به ساختمان هايي كه با اين نوع نما كاور مي شوند نگاهي بياندازيد، خواهيد ديد كه زير كاور متريال شيشه و فريم كار شده و روي شيشه، پوشش نماي ساختمان با اين شبكه هاي فلزي كار مي شود. پروژه هاي شاخصي با اين متريال و اين سبك طراحي، در خارج و داخل ايران كار شده است. در ميان كارهاي داخلي با متال مش مي توان به پروژه بازار چارسو اشاره نمود كه طراحي آن توسط معمار باتجربه كشورمان، مهندس محمد مجيدي صورت گرفته است.

تكميل كليساي ساگرادا فاميليا اثر آنتوني گائودي پس از ۱۳۷ سال

مگر مي شود كه معمار بود و از ماجراي كليساي ناتمام ساگرادا فاميليا بي خبر بود! اين ساختمان ناتمام به دست معمار نابغه بارسلونايي، آنتوني گائودي طراحي شد و عمليات ساخت آن در سال ۱۸۸۲ آغاز گرديد. آنتوني گائودي را مي توان نمادي براي شهر بارسلونا دانست. چرا كه بسياري از جاذبه هاي گردشگري اين شهر را پايه گذاري نموده است. از قرار يكي از ساخته هاي گائودي يعني همين كليساي ساگرادا، نماد بين المللي شهر بارسلونا است و گردشگران اين شهر را با اين ساختمان نيمه تمام مي شناسند! شهري كه علاوه بر جذابيت هاي گسترده فوتبالي به دليل وجود باشگاه فوتبال بارسلونا، جذابيت هاي معماري زيادي را در خود جاي داده است.

 

پارامترهاي تخصصي جهت انتخاب و خريد فن كويل سايت تاسيسات دات كام + مزايا و معايب آن

خريد فن كويل كه دستگاهي براي خنك كردن و گرمايش و كوچكترين مؤلفه سيستم تهويه مطبوع است و در واقع مبدل انرژي از آب به هوا و حداقل اجزاي آن شامل سيم پيچ، موتور و پنكه دمنده است، براي هر مكاني از واجبات است. تهويه هوا معمولاً در ساختمانهاي مسكوني، تجاري و صنعتي استفاده مي‌شود.

خريد فن كويل از نظر محل نصب، ظاهر، نوع استفاده و انواع مختلفي كه دارند، كمي گيج كننده مي شود. فن كوئل ها در انواع سقف، ديواره، كف، ريخته گري و مجراي توليد و عرضه مي‌شوند.

فن كوئلهاي ساده معمولاً تك سيم يا دو لوله هستند و توانايي تغيير موقعيت از سرما به گرما را همزمان ندارند (مگر اينكه با شيرهاي سولونوئيد چهار طرفه نصب شده باشند).

تركيب سبك هاي مينيمال – صنعتي براي خلق دفتر كار متفاوت

سبك صنعتي، در گذشته چندان مورد اقبال عموم نبود. منظور از عموم معمار و غير معمار است. به اين معنا كه معماران چندان تمايلي به استفاده از اين سبك نداشتند و يا اينكه استفاده از اين سبك و تركيب آن با ديگر سبك هاي معماري، هنوز به مرحله نياز نرسيده بود! اما طي دو دهه ي اخير، اين سبك تبديل به يكي از مهم ترين و پرطرفدارترين سبك هاي معماري بويژه معماري داخلي شده است.

امروزه معماران زيادي در اقصي نقاط دنيا اقدام به طراحي بر اساس اين سبك مي نمايند. طي سالهاي اخير، سبك صنعتي را مي توان يكي از پركاربردترين سبك ها در معماري داخلي دانست و اين موضوع در مورد معماران ايراني نيز صادق است. دلايل مختلفي براي اين موضوع وجود دارد كه به دو دليل عمده ي اين اتفاق، اشاره خواهيم نمود.

بازسازي مطب دندانپزشكي و طراحي كلينيك مدرن

در اين بخش قصد داريم به بررسي بازسازي مطب دندانپزشكي با عنوان Digital Dental Clinic TEFI بپردازيم. اين پروژه، طراحي مجدد يك فضاي درماني با محوريت تبديل يك كلينك قديمي به يك فضاي مدرن بوده است.

كلينك Digital Dental Clinic TEFI در شهر كيو، پايتخت كشور اوكراين واقع شده است و كار طراحي داخلي مجدد و بازسازي، توسط استوديو اوكرايني SOESTHETIC GROUP صورت گرفته است. اين پروژه در سال ۲۰۱۶ انجام شده است. همانطور كه اشاره شد، اين پروژه، تبديل يك فضاي قديمي، به يك كلينيك مدرن بوده است. فضايي كه در آن ارباب رجوع حس خوبي از حضور را تجربه نمايد. در ادامه توضيحات مربوط به ديزاين اين كلينيك كه توسط معمار ارائه گرديده است را مطالعه خواهيد نمود.

تركيب بتن و ترموود را در نماي ساختمان مسكوني به كارببريد!

معماري: استوديو  K2ld

موقعيت: استراليا

سال: ۲۰۱۵

امروزه، زيبايي شناسي مدرن و شيوه زندگي مدرن بر فرديت تأكيد دارند. نماي ساختمان نيز يكي از عناصري است كه در برخورد اول شخص با ساختمان بيش ترين تأثير را در آن ها ايجاد مي كند. نماي چوبي هميشه در ميان ساير متريال منحصر به فرد است و توجه هر كسي  را با تنوع و ظاهر طبيعي، استقامت، ويژگي هاي ساخت و ساز خوب، موضع زيست محيطي و سرعتش در ساخت و ساز به خود جلب مي كند. نماهاي چوبي به لطف تمام ويژگي هايي كه ذكر شد شهرت و اعتباري چشمگير در مقابل ساير متريال بدست مي آورد. تركيب اين متريال در كنار بتن اكسپوز نيز نتايج رضايت بخشي را از خود به جاي گذاشته است.