پارامترهاي تخصصي جهت انتخاب و خريد فن كويل سايت تاسيسات دات كام + مزايا و معايب آن

برترين اخبار و اطلاعات تخصصي معماري و سازه ايران و جهان را در اين وبگاه بخوانيد.

پارامترهاي تخصصي جهت انتخاب و خريد فن كويل سايت تاسيسات دات كام + مزايا و معايب آن

خريد فن كويل كه دستگاهي براي خنك كردن و گرمايش و كوچكترين مؤلفه سيستم تهويه مطبوع است و در واقع مبدل انرژي از آب به هوا و حداقل اجزاي آن شامل سيم پيچ، موتور و پنكه دمنده است، براي هر مكاني از واجبات است. تهويه هوا معمولاً در ساختمانهاي مسكوني، تجاري و صنعتي استفاده مي‌شود.

خريد فن كويل از نظر محل نصب، ظاهر، نوع استفاده و انواع مختلفي كه دارند، كمي گيج كننده مي شود. فن كوئل ها در انواع سقف، ديواره، كف، ريخته گري و مجراي توليد و عرضه مي‌شوند.

فن كوئلهاي ساده معمولاً تك سيم يا دو لوله هستند و توانايي تغيير موقعيت از سرما به گرما را همزمان ندارند (مگر اينكه با شيرهاي سولونوئيد چهار طرفه نصب شده باشند).

فن كويل ها با عبور هوا از كويل هاي مسي حاوي آب سرد در تابستان و كويل هاي حاوي چشمه‌هاي گرم در زمستان وظيفه تأمين هواي خنك و گرم را در فصول مختلف دارند.

به طور معمول، استفاده از فن كوئلها گزينه مناسبي است، به خصوص در مواردي كه مي‌خواهيم دماي هر فضاي را بطور جداگانه كنترل كنيم و همچنين از انتقال هوا و آلودگي بين فضاهاي مختلف جلوگيري كنيم.

فن كوئلهاي زميني معمولاً با ظرفيت هوادهي 200 تا 1200 پا مكعب در دقيقه (CFM) توليد مي‌شوند و هوا را به صورت بالاست يا مريخ نورد منتشر مي‌كنند.

فن كويل هاي سقفي كه معمولاً با مدل‌هاي كابين و غير كابين ارائه مي‌شوند، ظرفيت هوادهي 200 تا 1200 فوت مكعب در دقيقه (CFM) دارند و در بالاي سقف كاذب (معمولاً در ورودي هر اتاق) نصب مي‌شوند.

همچنين فن كويل هاي كم نوع نوعي فن كويل سقفي هستند كه قسمت سيم پيچ آن در بالاي سقف كاذب نصب شده است و كنترل سرعت و دما آنها علاوه بر استاد بالاي سر اتاق نيز مي‌تواند با كنترل از راه دور انجام شود.

فن كوئل كاست از نظر هوادهي، داراي انواع يك طرفه و چهار طرفه و از نظر لوله‌هاي متصل نيز داراي انواع دو لوله و چهار لوله است.

- كويل هاي فن ديواري كه مدتي ارائه شده‌اند و مورد توجه سازندگان پروژه‌هاي ساختماني قرار گرفته‌اند نيز بر روي ديوار نصب شده‌اند.

- سيم كويل هاي كانال در ظرفيت‌هاي 600 تا 2000 فوت مكعب در دقيقه (CFM) و در دو نوع افقي و ايستاده توليد مي‌شوند. لازم است قبل از استعلام در مورد قيمت يا سفارش ساخت، سيم كشي كانال افقي يا ايستاده مورد نياز را تعيين كنيد. لطفاً

- قبل از خريد و سفارش كويل فن لازم، مشخص كنيد كه آيا نقطه اتصال لوله‌هاي فن كويل سمت چپ يا راست است.

مزاياي فن كويل

با خريد فن كويل، تجهيزات خنك كننده گرمايش مركزي كوچك‌تر مي‌شود. اين سيستم فقط به لوله كشي نياز دارد و فضاي كمتري نسبت به لوله كشي دارد. لوله كشي و سيم كشي نيز به طور طبيعي نصب آسانتر از لوله كشي هستند.

يكي ديگر از مزيت‌هاي خريد فن كويل سايت تاسيسات دات كام، كه يك مزيت مهم است، امكان كنترل دماي هر واحد (اتاق يا سالن) به طور جداگانه است. همچنين براي صرفه جويي در هزينه‌هاي انرژي مي‌توان قطعات غير مسكوني ساختمان را خاموش كرد. آن‌ها همچنين نسبت به سيستم‌هاي تهويه مطبوع، مانند مجاري يا سيستم‌هاي گرمايشي مركزي، نصب بيشتري دارند. فن كوئل قادر به نفوذ 100٪ هواي بيرون است. در عين حال، صداي آن از تقسيم مجراي كمتر است.

معايب فن كويل

علاوه بر مزاياي ذكر شده در بالا، فن كويل ها داراي معايبي هستند كه باعث مي‌شود در تصميم گيري در مورد استفاده يا عدم استفاده از فن كوئل ها بهتر تصميم بگيرند.

نكته اول اين است كه كويل هاي فن نسبت به سيستم‌هاي تمام هوايي نياز به نگهداري بيشتري دارند. نكته دوم اين است كه ميعانات بايد در هر واحد دفع شوند. و نكته سوم اين است كه ممكن است فضاهاي داخلي به مجاري جداگانه احتياج داشته باشد تا هوا بتواند فرار كند، كه در كويل فن مجراي وجود ندارد و كل كار با لوله كشي انجام مي‌شود.

اما مهمترين نكته در استفاده و نگهداري فن كويل ها توجه به عملكرد فن‌ها، كويل ها، سيني تخليه و فيلترها است. فيلترها بايد شسته يا جايگزين شوند. در غير اين صورت، حجم هواي اگزوز كاهش مي‌يابد كه علاوه بر كاهش راندمان، فشار هوا را نيز به طرفداران وارد مي‌كند.

 

مراجع مقاله:

https://www.cibsejournal.com/cpd/modules/2016-10-fan/

https://www.olimpiasplendid.com/ventilconvettori-ventilradiatori

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.