تركيب بتن و ترموود را در نماي ساختمان مسكوني به كارببريد!

برترين اخبار و اطلاعات تخصصي معماري و سازه ايران و جهان را در اين وبگاه بخوانيد.

تركيب بتن و ترموود را در نماي ساختمان مسكوني به كارببريد!

معماري: استوديو  K2ld

موقعيت: استراليا

سال: ۲۰۱۵

امروزه، زيبايي شناسي مدرن و شيوه زندگي مدرن بر فرديت تأكيد دارند. نماي ساختمان نيز يكي از عناصري است كه در برخورد اول شخص با ساختمان بيش ترين تأثير را در آن ها ايجاد مي كند. نماي چوبي هميشه در ميان ساير متريال منحصر به فرد است و توجه هر كسي  را با تنوع و ظاهر طبيعي، استقامت، ويژگي هاي ساخت و ساز خوب، موضع زيست محيطي و سرعتش در ساخت و ساز به خود جلب مي كند. نماهاي چوبي به لطف تمام ويژگي هايي كه ذكر شد شهرت و اعتباري چشمگير در مقابل ساير متريال بدست مي آورد. تركيب اين متريال در كنار بتن اكسپوز نيز نتايج رضايت بخشي را از خود به جاي گذاشته است.

خيابان Yarrbat در منطقه Balwyn مانند ساير خيابان هاي محدوده شرقي ملبورن مي باشد. اين يك خيابان مسكوني آرام است كه هيچ دوره تاريخي خاصي را نشان نمي دهد، اما نمونه هاي خوبي از سبك هاي مختلف مسكن ساخته شده در طول ۱۰۰ سال گذشته دارد. همچنين مانند بسياري از خيابان هاي حومه شرقي در ملبورن، آن را با درختان برگريز اروپايي كه تغييرات فصول را مد نظر قرار مي دهند، پوشانده است. به طور خلاصه كارفرما به دنبال استفاده از فرصت هاي موجود در اين سايت از محله بود. اين سايت در كنار تپه اي قرار داشت كه داراي چشم انداز عالي رو به كوه Dandenong بود. همچنين براي كارفرما مهم بود كه ساختمان اين چشم انداز را از فاصله ي دور به خود جذب كند و همچنين به طور استراتژيك با درختان موجود در خيابان نيز تعامل داشته باشد.

همچنين طراحان قصد داشتند تا خانه اي براي چندين نسل را با توانايي قابليت هايي براي ارائه فضاي مسكوني مستقل و مشترك براي خانواده و پدر بزرگ و مادر بزرگشان، طراحي كنند.به اين ترتيب مهم بود كه هر فرد فضاي فكري، مشترك و خصوصي داشته باشد. دسترسي يكسان در سراسر خانه ارائه شده است، و يك مكاني براي آسانسور وجود دارد كه در آينده ممكن است مورد نياز باشد. اين پروژه با بيان صريح خود كاملا خصوصي مي باشد.

پنجره هاي رو به خيابان باريك هستند و به گونه اي مي باشند كه به سادگي با گياهان اطراف در بيرون ارتباط برقرار مي كنند. نماي ساختمان در بخشي كه چوب به كار رفته است رو به خيابان اصلي باز مي شود. ما در كف طبقه بالايي ساختمان نيز از همان چوب به كار رفته در طراحي نماي ساختمان را مشاهده مي كنيم. اين بخشي از بيان ساده متريال سخت بومي مي باشد. برخورد متحرك نماي چوبي در سراسر بخش هاي بيروني به چشم مي خورد.

طراحي داخلي منزل در عين حال كه حريم خصوصي را ارائه مي دهد، از طريق استراتژي قرارگيري پنجره ها و پنجره هاي سقفي سرشار از نور طبيعي مي شود. چوب و سنگ طبيعي در سراسر چشم انداز منعكس كننده در حال تغيير است و ارتباطي قوي و نا گسستني بين فضاي داخلي، معماري و چشم انداز فضاي بيروني ايجاد مي كند. پالت رنگي خنثي در سراسر فضاي داخلي ساختمان باعث مي شود تا چشم انداز بيروني در طي تغيير فصل ها در سال همانند يك قاب و اثر هنري در از داخل ساختمان به چشم ديده شوند. ارتباط سه طبقه از طريق راه پله هاي شناور امكان پذير مي باشد كه علاوه بر زيبايي تعامل و ارتباطي صميمي را سراسر خانه به جريان مي اندازد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.