وي كه بسيار آماتور و فعال در زمينه رسانه و فرهنگ بود ، سري اول معاون سابق دولت احمدي نژاد را تماشا كرد. به گزارش كردوار نيوز ، روزنامه فرهيگان بعدا نوشت: جواد شمقدري بيش از بيست سال هيچ كاري نكرده بود و اين بار او در يك موضوع مهم و پيچيده بود. سريالي با …
منبع: سايت كردوار نيوز
تازهترين محصول معاون سينمايي دولت احمدينژاد
تازهترين محصول معاون سينمايي دولت احمدينژاد https://kordavar.ir/تازهترين-محصول-معاون-سينمايي-دولت-اح/ كردوار نيوز Wed, 06 Jan 2021 02:07:52 0000 اخبار همه جانبه https://kordavar.ir/تازهترين-محصول-معاون-سينمايي-دولت-اح/
وي كه بسيار آماتور و فعال در زمينه رسانه و فرهنگ بود ، سري اول معاون سابق دولت احمدي نژاد را تماشا كرد. به گزارش كردوار نيوز ، روزنامه فرهيگان بعدا نوشت: جواد شمقدري بيش از بيست سال هيچ كاري نكرده بود و اين بار او در يك موضوع مهم و پيچيده بود. سريالي با …
منبع: سايت كردوار نيوز
تازهترين محصول معاون سينمايي دولت احمدينژاد
وي كه بسيار آماتور و فعال در زمينه رسانه و فرهنگ بود ، سري اول معاون سابق دولت احمدي نژاد را تماشا كرد.
به گزارش كردوار نيوز ، روزنامه فرهيگان بعدا نوشت: جواد شمقدري بيش از بيست سال هيچ كاري نكرده بود و اين بار او در يك موضوع مهم و پيچيده بود. سريالي با اسامي متفاوت و مدتها. “انقلاب دوم” ، “خط تماس” ، “تأثير” و سرانجام “روزهاي ابدي” نام مجموعه هايي است كه داستان وقايع 26 فوريه – 26 نوامبر و تسخير سفارت آمريكا را روايت مي كند. اين سريال از 8 ژانويه روي آنتن شبكه يك سيما مي رود و تاكنون واكنش هاي زيادي نداشته است. اگرچه ارزيابي اين سريال هنوز خيلي زود است اما بايد منتظر ماند و ديد ، اما از ابتداي يك مجموعه يا يك فيلم مي توان ادامه آن را پيش بيني كرد.
اين سريال 44 قسمتي قرار بود آبان ماه سال گذشته پخش شود ، اما به دليل مشكلات فني امسال به كنداكتور رسيد. فيلمبرداري فيلم Eternal Days از سال 1997 آغاز شد و به دليل طولاني بودن توليد و موقعيت مكاني آن حدود يك سال به طول انجاميد و البته دوره پس از توليد به دليل جلوه هاي ويژه بصري و استفاده از CGI تقريباً طولاني بود. فيلمبرداري اين سريال در آخرين روزهاي سال 1998 به پايان رسيد. جالب اينجاست كه در فوريه 1997 ، 10 قسمت از اين مجموعه با عنوان “خط تماس” و همسو با دهه فجر از شبكه يك سيما كه كمتر ديده مي شود پخش شد. البته 10 سريال سال گذشته در سريال روزهاي ابدي مورد استفاده قرار گرفت كه به گفته تهيه كننده براي جلب توجه مخاطب كافي نبود.
توليد اين سريال به دلايل مختلف بيش از هر زمان ديگري به طول انجاميد. يك بار ، توليد به دليل مشكلات مالي و نامناسب بودن شرايط مالي سازمان صدا و سيما به تعويق افتاد. قرار بود فيلمبرداري ظرف يك سال به اتمام برسد ، اما در عمل فيلمبرداري اين سريال به دليل تغيير تصاوير حدود 16 ماه (به استثناي تعطيلات) به طول انجاميد. حذف نمادهاي مدرن و تغيير معماري ساختمان ها در تصاوير از كارهاي وقت گير اين مجموعه بود. شيوع ويروس كرونا باعث ايجاد تأخير سه ماهه در توليد سريال شده است.
اما اكنون اين سريال مورد انتقاد و قضاوت عموم قرار گرفته است. احمد نجفي ، حميد گودرزي ، عليرام نورايي و بازيگران خارجي از آلمان ، بلغارستان و فرانسه نيز در اين ماجرا حضور دارند. قبلاً گفته شد كه شرح 40 فصل اول به فتح لانه جاسوسي قبل از انقلاب برمي گردد. فصل دوم اين مجموعه به وقايع منتهي به كودتاي نوژه و بروز خصومت ها در جريان بحران گروگان مي پردازد و مرحله سوم شامل هشت سال دفاع مقدس است. پس از تماشاي فصل اول ، بايد ديد آيا مديران تلويزيون علاقه مندند براي فصل هاي بعدي آماده شوند.
آقاي مدير! آقاي مدير!
جاي تعجب نيست كه جواد شمقدري براي فيلمبرداري سريال “روزهاي ابدي” دوباره به كتابهاي آموزش كارگردان احتياج دارد. بيش از 20 سال از سال 1975 و فيلم قابل قبول “طوفان شن” مي گذرد و در اين مدت شاهد كار خاصي از وي در خارج از مشاور نبوده ايم. حالا او همان كاري را انجام داد كه گفت نگران آن است. وي در مصاحبه اي با كردوار نيوز در سال 1997 ، در مورد دلايل چنين آثاري صحبت كرد: «بياييد مجموعه اي بسازيم كه ايده روشني از پهلوي و فجايع گذشته اين كشور و حوادثي كه منجر به استقرار انقلاب اسلامي در ايران شد ، ارائه دهد. نمايشنامه هاي سازنده را با محتوا آماده كنيد. متأسفانه در واقع چنين مكاني براي چنين فيلم ها و سريال هايي كه كمتر مورد حمايت قرار مي گيرند وجود دارد و اين “انقلاب دوم” يا “تأثير” با قاطعيت فراوان به مرحله توليد رسيد و بدون صبر و استقامت ، نتيجه اي نداشت. “و تو به جايي نرفتي.” البته منظور شمگداري از تأثير آن روزهاي جاودان است.
انتقاد از وي در اين سريال اين است كه او امروز از فضاي كارگرداني فاصله گرفته و از سلايق مخاطب ايراني اطلاع ندارد. شايد همين غريب بودن باعث شده باشد كه سريال ريتمي سريع و درگيركننده نداشته باشد و بيشتر به مستندهاي تلويزيوني شباهت داشته باشد و حتي گاهي اظهارات سياسي تحقيرآميز داشته باشد. قبل از پخش سريال ، بينندگان با مهرباني به آن توصيه كردند كه اصلاً پخش نشود يا اصلاً پخش نشود ، اما مديران تلويزيون گفتند كه در شنيدن نصيحت آزاد هستند و پر كردن آنتن خالي براي آنها در اولويت است. اصل دارد.
شمقدري در يكي از گفتگوهاي خود با كردوار نيوز با انتقاد از روش شارژ آنتن تلويزيون گفت: “يكي از مشكلات و اشتباهات استراتژيك ما در مواجهه با سريال ها اين است كه به اثر ماندگار آن توجه نمي كنيم و براي ما مهم است. توليد سريال با مشكلات زيادي روبرو است و حتي به كيفيت كار آسيب مي رساند ، زيرا مجموعه هاي استراتژيك بايد پاسخگوي شبهات و شبهات ايجاد شده توسط دشمن در زمينه هاي مختلف باشند. “با اين حساب كارگردان وارد عرصه فيلم سازي استراتژيك و كار كنداكتورها و صدا و سيما مي شود. انتظار مي رود آن را به مرحله پخش برساند. “
البته مشخص نيست كه آيا شمقدري از وضعيت فعلي سريال راضي است يا خير ، اما به هر حال بينندگان تلويزيون بايد پس از تماشاي يك سريال كمدي در شبكه 3 ، يك درام خانوادگي در شبكه 2 و بسياري از سريال هاي شبكه نمايش خانگي تصميم بگيرند. ببينيد آيا آنها در پايان يك سريال تاريخي در آخر شب مي مانند يا نه.
پيش از اين ، شمقدري در مورد هزينه هاي مالي و مدت زمان پخش اين سريال گفته بود: “فقط نگاه كردن به شارژ آنتن يك اشتباه استراتژيك در مديريت است ، بايد مراقب باشيم كه اين اتفاق نيفتد. ما در پروژه مهمي مانند” تأثير “در شرايط سختي قرار داريم و بدون انگيزه واقعي بازيگران اينگونه نخواهيم بود. “بياييد اكنون عجله نكنيم و براي پخش بهتر آماده شويم.” تلويزيون عجله اي ندارد و يك سال دير پخش مي شود ، اما عملكرد آن به اندازه نام و آوازه جواد شمقدري نيست.
شايد دوره ساخت به پايان رسيده باشد و همه تهيه كنندگان ، كارگردانان و كارگردانان تلويزيون بايد پاسخگوي عملكرد خود و هزينه هاي زيادي باشند. روزهاي آزمون و خطا مي گذرد و قبل از آن يك سريال تاريخي بسيار ديدني براي مقايسه هر اثري فيلمبرداري شده است. آقاي شمقدري! شما ديگر كارگردان نيستيد و به عنوان كارگردان خوب نيست كه در پشت تهيه كننده پنهان شويد و از پاسخ دادن به س questionsالات و عدم اطمينان جلوگيري كنيد. آيا ممكن است شخصي وارد اقيانوس سريال سازي شود و از خيس شدن ترس داشته باشد؟ اين سريال هنوز در قلب بينندگان نفوذ نكرده است و در اين بازار شلوغ و متنوع سريال ، هيچكس منتظر سريال نيست و دوران انحصار يكي دو شبكه يا سريال تلويزيوني به پايان رسيده است.
علي اكبري: 40 سال تجربه پشت “روزهاي ابدي”
“اثر پيامبر” ، “مريم مقدس” و “پلكان بهشت” از جمله آثاري است كه توسط محسن علي اكبري تهيه شده است. اكنون اين كارگردان «روزهاي ابدي» ساخته جواد شمقدري را خلق كرده است. ما با علي اكبري در مورد سري هاي جديد و واكنش هاي منفي ، فناوري جديد و نحوه استفاده از قطعات اضافي صحبت كرديم. علي اكبري در واكنش به شروع طبيعي و كندي سرعت سريال و احتمال ماندن بينندگان در پاي سريال گفت: البته يك فيلم با يك سريال متفاوت است ، يك مجموعه 44 قسمتي از قسمت اول قابل ارزيابي نيست. يا داستانها را از قسمت 15 همراهي كنيد. “
ما به اين تهيه كننده قديمي تلويزيون يادآوري كرديم كه در اين روزگار كه بينندگان در معرض انواع سريال هاي جذاب خارجي و محلي قرار دارند ، نمي تواند چنين ريسكي كند و وي در پاسخ گفت: “نگاه شما به سريال ها و رسانه ها متفاوت از آكادميك و واقعي است.” من 40 سال است كه در سريال سازي كار مي كنم. من سالها تجربه دارم. “
به س Anotherال ديگري درباره اينكه آيا زمان مناسبي را براي پخش در اين زمينه و تلويزيون انتخاب كرديم ، پاسخ داده شد: “ما هرگز فيلم يا سريالي نداشته ايم كه بخواهد به ريشه هاي انقلاب نگاه كند و مسائل را با دقت مطالعه كند. نظر ما در روزهاي ابدي صرفاً داشتن جوانان است. براي غلبه بر عدم اطمينان ذهني نسل هاي جديد. “من فكر مي كنم با توجه به اينكه دهه فجر نزديك است و سريال در اوايل ماه مارس به پايان مي رسد ، زمان پخش خوبي هم وجود دارد.”
اين تهيه كننده تلويزيون درباره احتمال نگاه مغرضانه يا احتمال دستيابي به قسمت خاصي از اسناد گفت: “ما داستان را بر اساس اسناد موجود قرار داديم و از نظر خاصي پيروي نكرديم. البته ما سعي كرديم آنچه را كه در درام فانتزي واقعي بود توضيح دهيم. به اسناد اصلي خود وفادار مانده و تلاش مي كند تا اين دوره مهم تاريخي را تحريف نكند. حدود پنج صفحه نام كتاب ها است و افرادي كه براي تحقيق در مورد اين مجموعه استفاده مي كردند. “براي اين كار آقاي جواد شمقدري چهار سال تحقيق دقيق و بسيار سخت انجام داد.”
يكي از تفاوتهاي اصلي اين سري ، استفاده بي شمار از CGI است. CGI استفاده از گرافيك رايانه اي براي افزودن يا ايجاد تصاوير در آثار هنري و رسانه اي است. CGI مي تواند دو بعدي يا سه بعدي باشد و مي تواند در فيلم ها ، سريال ها و نمايش هاي تلويزيوني ، بازي هاي ويديويي يا شبيه سازي مورد استفاده قرار گيرد. CGI مي تواند مدل هاي انساني سه بعدي ، هيولاها ، ساختمان ها ، اتومبيل ها ، صحنه هاي انفجار و موارد ديگر را پوشش دهد. اين مدل هاي سه بعدي سپس در اسكريپت هاي زنده عمل جاسازي مي شوند. علي اكبري با بيان اينكه حدود 300 دقيقه از سريال “روزهاي ابدي” 100٪ رايانه است ، گفت: “براي اولين بار در اين مجموعه معتقديم كه از نظر بينندگان فرار مي كند و به سبكي براي شما عزيزان تبديل مي شود كه مي خواهند آثار تاريخ معاصر را خلق كنند. “من مي توانم با اطمينان بگويم كه اين صحنه ها بيش از 95٪ متفاوت از واقعيت است و تا زماني كه به خود نگوييم ، بينندگان ممكن است درك نكنند كه بخشي از اين مجموعه در قالب رايانه است.”
ما از او پرسيديم كه بازيگران در تاريخ سينما و تلويزيون ايران چگونه با اين فناوري ارتباط برقرار كرده اند و وي در پاسخ گفت: “قبلاً تجربه استفاده از اين فناوري در كشور ما اندك بود و سرانجام حدود 15 دقيقه اما 300 دقيقه و اين اولين بار با اين حجم است. مي تواند بر روحيه تأثير منفي بگذارد ، اما بازيگران بايد خود را هماهنگ و توسعه دهند. “ساخت و ساز از نظر هزينه و سرعت بسيار اقتصادي است.”
علي اكبري در ادامه درباره ديگر مزاياي اين قالب گفت: امروز فيلم ها و سريال هاي كمي در كشورهايي مانند هند ، تركيه و ايالات متحده فيلمبرداري شده اند كه مي خواهند دوربين را به شهرها و خيابان ها برسانند و مانعي براي مزاحمت مردم ايجاد كنند. يا مشكلات مشابهي وجود دارد. از طرف ديگر ، آنها با نگراني هايي مانند باران و تغييرات آب و هوايي يا مشكلاتي از اين دست كه مي تواند روند فيلمبرداري را مختل كند روبرو نيستند و همه اين آثار تحت جلوه هاي رايانه اي گروه بندي مي شوند ، به عنوان مثال ، اگر مجموعه اي غول پيكر براي يك سريال يا فيلم ساخته شود ، مسائل اقتصادي زيادي وجود دارد و سريال هاي تلويزيوني ، تغييرات فصلي و آب و هوايي مانعي جدي براي تكميل كار است. ما از اين قالب براي ابديت استفاده كرده ايم و بعيد است بينندگان متوجه آن شوند. ” خوردن يخ براي عكسبرداري در هوا مشكلي ندارد “
انتهاي پيام
منبع: سايت كردوار نيوز
تازهترين محصول معاون سينمايي دولت احمدينژاد
- ۲۷ بازديد
- ۰ نظر