كشت هيدروپونيك توت فرنگي و آب شيرين كن

برترين اخبار و اطلاعات تخصصي معماري و سازه ايران و جهان را در اين وبگاه بخوانيد.

كشت هيدروپونيك توت فرنگي و آب شيرين كن

كشت هيدروپونيك توت فرنگي درباره كشت هيدروپونيك توت فرنگي، يكي از فعالين انجمن هيدروپونيك كشور در مصاحبه اخير خودش اعلام كرده است كه: در شرايط كنوني كشور و مشكلات كم آبي، كشت توت فرنگي به روش هيدروپونيك سود خوبي براي كشاورزان دارد نسبت به ديگر محصولاتي كه در گلخانه كشت مي‌شود. افزايش محصول در كشت …

كشت هيدروپونيك توت فرنگي و آب شيرين كن https://atie-energy.com/كشت-هيدروپونيك-توت-فرنگي-آب-شيرين-كن/ https://atie-energy.com/كشت-هيدروپونيك-توت-فرنگي-آب-شيرين-كن/#respond شركت آتيه انرژي Mon, 21 Sep 2020 16:18:55 0000 اخبار https://atie-energy.com/?p=641 كشت هيدروپونيك توت فرنگي درباره كشت هيدروپونيك توت فرنگي، يكي از فعالين انجمن هيدروپونيك كشور در مصاحبه اخير خودش اعلام كرده است كه: در شرايط كنوني كشور و مشكلات كم آبي، كشت توت فرنگي به روش هيدروپونيك سود خوبي براي كشاورزان دارد نسبت به ديگر محصولاتي كه در گلخانه كشت مي‌شود. افزايش محصول در كشت …

كشت هيدروپونيك توت فرنگي

درباره كشت هيدروپونيك توت فرنگي، يكي از فعالين انجمن هيدروپونيك كشور در مصاحبه اخير خودش اعلام كرده است كه: در شرايط كنوني كشور و مشكلات كم آبي، كشت توت فرنگي به روش هيدروپونيك سود خوبي براي كشاورزان دارد نسبت به ديگر محصولاتي كه در گلخانه كشت مي‌شود.

افزايش محصول در كشت هيدروپونيك توت فرنگي

تقريباً در اين روش بين ۴ تا ۱۰ برابر افزايش عملكرد محصول را شاهد هستيم و از ديگر مزايايي كه از اين نوع كشت مي‌توان به آن اشاره كرد كاهش پيدا كردن مقدار مصرف آب بين يك سوم تا يك پنجم مي‌باشد نسبت به روش‌هاي ديگر. در مقوله كشت هيدروپونيك توت فرنگي، لازم به ذكر است كه كيفيت محصول نيز به صورت محسوسي بالاتر مي‌رود.

معايب استفاده از روش كشت هيدرو پونيك در گلخانه:

  • هزينه نصب و راه اندازي بالاي اين سيستم
  • اپراتور در سيستم هيدروپونيك بايد اطلاعات بالايي در اين زمينه داشته باشد و همچنين علم كافي در اين زمينه را دارا باشد.
  • در اين روش آب نرم با هدايت الكتريكي پايين نياز داريم كه با توجه به اين كه آب‌هاي كشور ما اكثراً شور شده است نياز به نصب آب شيرين كن كشاورزي اسمز معكوس مي‌باشد كه خود نصب اين سيستم تصفيه آب صنعتي نياز به هزينه اوليه دارد.
  • به منظور بررسي و خريد محصولات، بر روي دستگاه تصفيه آب صنعتي كليك كنيد.

    دلايلي كه عرض شد با درنظر گرفتن معايب كشت هيدروپونيك توت فرنگي باعث شده است كه كشاورزان كشور از روش كشت هيدروپونيك توت فرنگي استقبال كنند و به آن روي بياورند.

    به عنوان مثال استان كردستان كه سابقه طولاني در كشت محصولات توت فرنگي را دارد هنوز پتانسيل ايجاد كردن روش‌هاي هيدروپونيك در اين استان وجود ندارد كه اين امر تلاش و كوشش مسئولان را مي‌طلبد كه هنوز در اين زمينه تلاش خوبي در اين استان صورت نگرفته است.

    اين عضو فعال در انجمن هيدروپونيك با اشاره به اين كه خيلي از محصولات را مي‌توان با روش هيدروپونيك در گلخانه كار كرد ولي تاكيد كرده است كه امروزه در كشت هاي صنعتي دنيا كشت محصولاتي مانند گوجه فرنگي، توت فرنگي و خيار و كاهو …بيشتر از ساير محصولات مرسوم است.

    ايشان در پاسخ يكي از خبرنگاران كه فرموده‌اند آيا اين روش هيدروپونيك فقط بايد در محيط گلخانه انجام شود اضافه كرد: اين روش را مي‌توان در محيط باز نيز استفاده كرد به طوري كه در آمريكا خيلي از مزارع از سيستم هيدروپونيك بدون خاك براي كشت محصول با روش توت فرنگي بهره مي‌برند.

    اين در حاليست كه تعداد واحدهايي كه در استان كردستان به صورت هيدروپونيك كار شده است به تعداد انگشتان يك دست نمي‌رسد. در كشور ما خيلي از استان‌ها به سرعت در حال توسعه روش هيدروپونيك مي‌باشند.

    وي ابراز اميدواري كرد كه استان كردستان در اين سير رشد صعودي داشته باشد همانگونه كه اين استان در زمينه زراعت و باغباني در كشورمان ركورد دار مي‌باشد در اين زمينه نيز در چند سال آينده جزو فعالين اين عرصه باشد.

    بايد توجه داشت كه پرورش توت فرنگي با استفاده از اين روش جزو يكي از روش‌هاي است كه سود زيادي دارد به نسبت ديگر محصولاتي كه در گلخانه كشت مي‌شود.

    باعث خرسندي است كه جديداً عزيزاني كه در رشته‌هاي كشاورزي درس خود را به اتمام رسانده‌اند فعاليت خود را در زمينه هيدروپونيك گسترش داده‌اند.

    شركت آتيه انرژي تلاش كه فعاليت اصلي آن طراحي و ساخت دستگاه تصفيه آب صنعتي و تصفيه آب كشاورزي مي‌باشد در روش هيدروپونيك فعاليت‌هاي خوبي انجام داده است.

    https://atie-energy.com/كشت-هيدروپونيك-توت-فرنگي-آب-شيرين-كن/feed/ 0

    منبع :آتيه انرژي
    تا كنون نظري ثبت نشده است
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.