مفاد طرح صيانت از حقوق كاربران فضاي مجازي ناقض اصل آزادي بيان و مغاير با اصول قانون اساسي

برترين اخبار و اطلاعات تخصصي معماري و سازه ايران و جهان را در اين وبگاه بخوانيد.

مفاد طرح صيانت از حقوق كاربران فضاي مجازي ناقض اصل آزادي بيان و مغاير با اصول قانون اساسي

متفكران حقوق سياسي با مستندسازي مكرر اصول و قواعد اساسي حاكم بر علم حقوق ، و اين اصل و قاعده روشن و آشكار كه نگارش و تدوين قانون موضوعي تخصصي است كه با وضع و تصويب قانون در تعارض است. يك اصل روشن بايد رعايت شود عملكرد نمايندگان محترم بايد به اين اميد باشد كه …

مفاد طرح صيانت از حقوق كاربران فضاي مجازي ناقض اصل آزادي بيان و مغاير با اصول قانون اساسي https://dibarooz.ir/مفاد-طرح-صيانت-از-حقوق-كاربران-فضاي-مجا/ Mon, 18 Oct 2021 14:46:12 0000 عمومي https://dibarooz.ir/مفاد-طرح-صيانت-از-حقوق-كاربران-فضاي-مجا/ متفكران حقوق سياسي با مستندسازي مكرر اصول و قواعد اساسي حاكم بر علم حقوق ، و اين اصل و قاعده روشن و آشكار كه نگارش و تدوين قانون موضوعي تخصصي است كه با وضع و تصويب قانون در تعارض است. يك اصل روشن بايد رعايت شود عملكرد نمايندگان محترم بايد به اين اميد باشد كه …

متفكران حقوق سياسي با مستندسازي مكرر اصول و قواعد اساسي حاكم بر علم حقوق ، و اين اصل و قاعده روشن و آشكار كه نگارش و تدوين قانون موضوعي تخصصي است كه با وضع و تصويب قانون در تعارض است. يك اصل روشن بايد رعايت شود عملكرد نمايندگان محترم بايد به اين اميد باشد كه روزي شاهد تحقق و اجراي چنين قانوني خواهيم بود. سياست ، اقتصاد و ساير علوم مربوط به دامنه قاعده مورد بحث است و دلايل لازم براي تصويب چنين قاعده اي را مشخص مي كند ، سپس متخصصان در زمينه هنر قانونگذاري براي تأليف و ايجاد بيانيه قيام مي كنند.

صرف نظر از ضرورت رعايت قاعده مذكور در تبيين و تعريف هر قاعده الزام آور ، آنچه پارلمان بايد هميشه در هنگام وضع قانون در نظر بگيرد حفظ ارزشهاي انساني و توجه به كرامت انساني است كه مهمترين و مهمترين شرط است. به اين قول عمل كنيد ، نگراني براي آزادي انسان به ويژه آزادي بيان به عنوان حق ذاتي انسان است ، زيرا پس از قدرت عقل ، قدرت گفتار و حق بيان آن جنبه هاي اصلي تمايز انسان از ساير موجودات است. … يك دليل منطقي و يك اولويت اساسي براي اجرا و اجراي آن بايد مشخص شود ، به طوري كه از ضرورت تحميل اين شرط توسط جامعه و نظام حاكم كه از طريق آن پذيرفته مي شود استقبال مي شود. مشروعيت مردمي ياد مي گيرد

مشروعيت مردمي مهمترين ويژگي حقوق است.

براي پذيرش يك قاعده ، ملت در نظام سياسي ابتدا بايد ضرورت اعمال آن قاعده را درك كنند ، و ثانياً بايد منطقي براي پذيرش آن شرط مشخص شود و دولت بايد امتيازات فرض شده آن قاعده را براي ملت فراهم كند. به

مسئله جنبه آزادي هميشه يك موضوع است. هنگامي كه مشخص شد ، آزادي از آنچه هست و براي چه فرض اصلي تشخيص ستون ها و ويژگي هاي اين نهاد است. پيش از آنكه جوامع غربي مسئله آزادي را در قالب آزادي هاي سياسي و اجتماعي تعريف كنند: در جهان اسلام ، مانند ساير اديان ، موضوع جبر و اختيار به عنوان تقابل اراده خدا و اراده انسان مورد بحث قرار گرفت. رابطه اين دو در رابطه با مسئله خير و اراده. شيطانيبر اساس اين نظريه ، در مواجهه با اصطلاحاتي مانند آزادي ، حقوق بشر ، حقوق شهروندي و غيره ، نمي توان به يك تعريف منطقي دست يافت زيرا ماهيت تعريف مستلزم پايبندي به محدوديت ها و محدوديت هايي است كه شامل افراد و موانع خود مي شود. -تعيين كه بر اساس ماهيت خود نبايد به چيزي محدود شودبا اين حال ، در دنياي حقوق و سياست ، براي توضيح قوانين و الزامات ناشي از تفويض اختيار به انسانها ، لازم است كه هر عبارت و موسسه محدوده آن نهاد را تعريف و تجزيه و تحليل كرده و در نهايت يك تعريف به منظور حفظ ماهيت معنا ، فاقد تعاريف منطقي است و اغلب شامل ارائه مثالها مي شود. بنابراين ، آنچه در اسناد بين المللي و قوانين داخلي به عنوان آزادي بيان شناخته مي شود ، ارائه نمونه هايي در طول زمان با توجه به ضرورت هاي اجتماعي/سياسي در محدوده آزادي بيان است.

در عصر كنوني ، كه به عنوان عصر ارتباطات و دهكده جهاني تعريف مي شود ، شكل و تعريف سنتي رسانه ها از حلقه باريك روزنامه ها و نشريات شامل هر نوع راهي است كه نياز به پل ارتباطي بين گوينده و مخاطب دارد. به اگر يك نويسنده زماني مقاله اي در روزنامه مي نوشت و بر همين اساس نظر او و نظر عموم را مي شنيد ، امروز اين روش به طرق مختلف تبديل شده است و خبري از آن حلقه باريك نيست.فضاي مجازي يا فضاي مجازي اصلي ترين و شايد تأثيرگذارترين رسانه رسانه اي است كه هم اكنون طيف وسيعي از مخاطبان را به ساده ترين و ساده ترين شكل ممكن براي انتقال ايده ها و نظرات مردم به عموم مردم در اختيار دارد.اين افراد كه به عنوان استفاده كنندگان از فضاي مجازي شناخته مي شوند ، بر اساس همان اصل آزادي عمل مي كنند و حق دارند نظرات و نظرات خود را بيان كنند ، اما حدود اين آزادي به طور معمول توسط قانون تعيين مي شود.شايد چالش اصلي اينجا باشد كه آيا رعايت قوانين و مقررات لازم در بيان نظر مترادف با حمايت از حقوق افراد است؟ يا اينكه حمايت از حقوق شهروندان مي تواند منوط به تحميل شرايطي باشد كه با ماهيت آن حقوق مغايرت دارد؟يا

حفاظت از حقوق كاربران به چه معناست؟ براي پاسخ به اين س ،ال ، لازم است قبل از هر تحليلي به تعريف اصطلاح حقوق (مجموع حقوق) مراجعه شود ، كه ساده ترين آنها مجموع امتيازاتي است كه هر انساني صرفاً به دليل انسان بودن از آن برخوردار است. حاكم تا حدي از روايات و احكام فقهي در حمايت از حقوق ملت است. آيات قرآني ، مجازات هاي شديد و واكنش به تحريف حقوق بشر در منابع معتبر فقه شيعه و سني به عنوان حق دو نوع حق به معناي عام مانند مالكيت و حكومت و حق به معناي خاص تعريف شده است. مانند حق حضانت و سرپرستي: آنها مجازات را قابل اجرا مي دانند.

در نظام سياسي ايالت كه مبتني بر قوانين و قواعد حقوقي است ، بايد ريشه هر حق و تكليفي را در اصول ديني جستجو كرد و آن را نشانه كرامت و كرامت انساني دانست. خداوند به پيامبران دستور مي دهد كه مردم را با بهانه و دليل روشن به سوي توحيد دعوت كنيد. و دعوت به بحث و مناظره به بهترين و م effectiveثرترين روش (آيه 46 سوره عنكبوت) يكي ديگر از نشانه هاي دعوت عقل به اسلام است ، جايي كه آنها مي توانند فكر كنند و بهترين كلمات و راه حل ها را انتخاب كنند ، و خداوند به چنين بندگان خوشحال است بشارت بهشت ​​(سوره زمريه 18). آزادي انديشه و انديشه ، همانطور كه اسلام بر آزادي عقيده تأكيد داشت ، هدف نهايي خود را آزادانه انتخاب مي كند ، زيرا طبق آيات قرآني ، هيچ اجبار يا تكليفي در دين وجود ندارد. در دين اجباري وجود ندارد)

با توجه به آيات قرآن به عنوان قوي ترين مدرك براي اثبات وجود چيزي در قوانين اسلامي ، به اين نتيجه رسيده است كه در نظام اسلامي وارسته ، اصل آزادي به عنوان مهمترين حق بشر پذيرفته شده است و ماده 24 قانون اساسي ، مانند ساير اعلاميه هاي جهاني حقوق بشر ، در جمله ماده 19 در بحث آزادي بيان به آن اشاره كرده است. در اين راستا ، اين اسناد به تنهايي براي محكوم كردن هرگونه اقدام و محدوديت در حقوق ملت كافي است و با قوانين اسلامي مغاير است. تحت عنوان حقوق ملت ، به حقوق اوليه بشر اشاره دارد. مواد 23 تا 27 قانون اساسي ممكن است به عنوان عالي ترين قوانين خاص در رده آزادي بيان و بيان مربوط به كليات طرح مذكور درج شود. با اشاره به اينكه اولين اصل و مقدمه قانون اساسي ، نظام سياسي جمهوري اسلامي است.

جامعه شناسان سياسي ، همراه با رسانه ها ، عملكرد آن را ابزار اساسي دموكراسي و نظام جمهوري مي دانند. رسانه هاي گروهي به معناي سنتي خود ، از جمله مطبوعات و روزنامه ها ، يا معاني كلي و مدرن آنها كه به هر قسمت از مقاله اشاره مي كند ، نقش عمده اي در تحقق آرمان هاي نظام جمهوري ايفا مي كند. اين رعايت شده است. اينكه در عصر كنوني ، به دليل آدرس عصر ارتباطات ، لازم است يك قانون زير آدرس وارد شود اصل انتشار رايگان و دسترسي به اطلاعات در نظام سياسي ايران منجر به تصويب قانوني با همين عنوان در سال 1988 شد.

با گسترش فضاي مجازي و تنوع شيوه هاي انتشار محتوا و دسترسي به اطلاعات ، قانونگذار در قالب قانون جرايم سايبري الزامات و ضمانت هاي رعايت مقررات اين حوزه را در تاريخ 3/5/88 به تصويب رساند. همه اينها در راستاي احقاق حقوق تعريف شده در قانون اساسي به عنوان حقوق اساسي ملت است و دولت جمهوري اسلامي ايران به معناي عام آن بر اساس اصل 3 قانون اساسي متعهد به تأمين و اجراي آنها است. اينترنت از زمان تصويب قانون جرايم رايانه اي رواج بيشتري داشته است ، اما برخلاف اصول روشن و اساسي سيستم جمهوري ، به ويژه احترام به حقوق و آزادي هاي نوظهور ، نمي توان از آن به عنوان بهانه استفاده كرد. از اين حق به صورت مكتوب ، من پيش نويس را ارائه دادم و با قانون موافقت كردم.

در دنياي امروز ، مهمترين حقوق و آزاديهاي فردي تعريف شده در حقوق داخلي دولتها ، به ويژه كشورهاي تحت نظام جمهوري ، تحت چهار عنوان كلي مشخص شده است:

آزادي هاي مربوط به اقدامات فرديمنابع (مواردي مانند: ايجاد امنيت ، مصونيت مكاتبات و مكالمات بين افراد با يكديگر …)آزادي انديشه و آزادي هاي اقتصادي و اجتماعي} به عنوان شكل ديگري از حقوق بشر ، همواره مورد چالش و تقاضاي شهروندان و فعالان سياسي اجتماعي بوده است. مطلوب است كه همان آزادي ها اعمال محدوديت ها را توجيه كند ، زيرا موارد مطرح شده در طرح حفاظت چنين ضرورتي ندارند و با قواعد فقهي حقوقي مغايرت دارند.

در طرح مذكور موارد زيادي از نقض برخي اصول حقوقي از جمله حقوق فردي ، اجتماعي ، سياسي و حتي بين المللي وجود دارد.

يكي از قوانين اساسي مقررات ، پيش بيني نحوه اجراي آن قوانين است. تصويب و تصويب قانوني كه مي تواند همزمان با رضايت به محل شك و اعتراض بيهوده اجرا شود ، و پيامبران خارجي را ملزم مي كند تا از مقررات و نظارت اجازه بگيرند براي قرن ها ، اصل قانوني بودن جرم و مجازات ناشي از حديث حذف پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و قضاوت پذيرفته شده است زشت بودن نصر بلابيان در دادرسي عادلانه و جرم انگاري رفتار شهروندان و مجازات آنها. اين با اصول مندرج در فصل ششم اين طرح مغايرت دارد. رفتار و مجازات مجرمانه به گروهي متشكل از سه نفر ، يك قاضي به انتخاب رئيس دادگستري و دو كارشناس فضاي مجازي اختصاص داده مي شود !!

مواد 25 و 22 قانون اساسي ، نقض حقوق افراد ، جستجو و بررسي مكاتبات ، مكالمات و غيره را ممنوع كرده است. اشخاص بديهي است كه نقض اين اصول در حقوق جزا جرم انگاري شده است. جالب است كه هيچ تعريف يا شناسايي نهادهاي ذي صلاح وجود ندارد و جالب است كه چنين وظيفه اي به پيام رسان هاي خارجي محول شده است!

ماده 3 اين طرح اعضاي شوراي مقررات و نظارت را با هدف اعمال حاكميت جمهوري اسلامي ايران معرفي مي كند. 11 مقام ، جدا از تجربه و سواد ، از اعضاء بالاترين مقام اين طرح هستند. در عوض ، فقط مسئوليت اداري و سازماني اعضاي مورد نظر در نظر گرفته مي شود ، بنابراين اگر پزشك ماهر عضو كميته فرهنگي مجلس باشد ، مي تواند عضو هيئت مديره مذكور باشد. عضويت در هيئت مديره اي كه قرار است فضاي مجازي را كنترل كند. سانسور طبق ماده 4 ، نظارت بر عملكرد رسانه ها ، اعلام جرم ، مراجعه به دادگاه هاي صالح ، حفاظت از محتواي محلي و غيره ، از جمله وظايف هيئت نظارت است ، كه به نظر مي رسد نيازمند تحقق اين موارد است. حداقل رشته حقوق ، جامعه شناسي ، ارتباطات و غيره

وكيل

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.