متصدي فرهنگ اقتصاد دانش بنيان با بيان اينكه اقتصاد محتوا به محتواي كاربردي و قدرتمند نياز دارد ، از بارگذاري روزانه بيش از 30 ميليون محتوا در فضاي ديجيتال خبر داد و اظهار داشت: انجام دهيد. به گزارش ديباروز ، پرويز كرمي ، دبير اقتصاد دانش ، دفتر فرهنگ و توسعه صنايع نرم و هويت …
بارگذاري روزانه بيش از ۳۰ميليون محتوا در فضاي ديجيتال https://dibarooz.ir/بارگذاري-روزانه-بيش-از-۳۰ميليون-محتوا/ Sun, 26 Sep 2021 12:37:04 0000 اقتصادي https://dibarooz.ir/بارگذاري-روزانه-بيش-از-۳۰ميليون-محتوا/ متصدي فرهنگ اقتصاد دانش بنيان با بيان اينكه اقتصاد محتوا به محتواي كاربردي و قدرتمند نياز دارد ، از بارگذاري روزانه بيش از 30 ميليون محتوا در فضاي ديجيتال خبر داد و اظهار داشت: انجام دهيد. به گزارش ديباروز ، پرويز كرمي ، دبير اقتصاد دانش ، دفتر فرهنگ و توسعه صنايع نرم و هويت …
متصدي فرهنگ اقتصاد دانش بنيان با بيان اينكه اقتصاد محتوا به محتواي كاربردي و قدرتمند نياز دارد ، از بارگذاري روزانه بيش از 30 ميليون محتوا در فضاي ديجيتال خبر داد و اظهار داشت: انجام دهيد.
به گزارش ديباروز ، پرويز كرمي ، دبير اقتصاد دانش ، دفتر فرهنگ و توسعه صنايع نرم و هويت معاون گفت: “در راه اندازي هر كسب و كاري ممكن است شكست بخوريم كه مشكلي نيست و هر شكست مقدمه و پلي براي موفقيت است.” وزير علوم و فناوري ، محتوا در رسانه هاي ديجيتال و صنايع خلاق. شكست منجر به تجربه و مهارت مي شود و ما ياد مي گيريم و ياد مي گيريم. اما هميشه بايد به خاطر داشته باشيم كه داشتن هدف در زندگي و كار مهم است.
كرمي ادامه داد: توليد محتوا يك حوزه مهم و تأثيرگذار است كه به آن اقتصاد محتوا نيز گفته مي شود. در شبكه هاي اجتماعي ، شخصي قدرتمند است كه محتواي مفيد و قدرتمندي توليد كند و برند سازماني خود را ارتقا دهد. تأثير محتوا بر مارك هاي اشخاص حقوقي و افراد بسيار زياد است. محتوا بايد داراي استراتژي باشد.
مشاور معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور همچنين اظهار داشت: هر محصول يا خدماتي را مي توان كپي يا مهندسي معكوس كرد ، اما در توليد محتوا ، اين موضوع و اين تفاوت در تأثير محتوا متفاوت است. آمارها نشان مي دهد كه روزانه بيش از 30 ميليون قطعه محتوا در فضاي ديجيتال بارگذاري مي شود و بسياري از آنها مي توانند به عنوان سرنخ براي ما عمل كنند. اين مي تواند نكاتي براي جذب مشتري ، معرفي كسب و كار و موارد ديگر باشد. برنامه ها ، وب سايت ها و شبكه ها نيز مكان هايي براي ارائه محتوا هستند.
اقتصاد خلاق با بيش از 2.7 تريليون دلار فروش
دبير دفتر فناوري هاي نرم و توسعه صنايع خلاق معاون وزير علوم و فناوري از نظر سواد رسانه اي: بازار بسيار خوبي دارد. اقتصاد خلاق با گردش مالي بيش از 2.7 تريليون دلار بازار خوبي را ايجاد كرده است و توليد محتوا يكي از بخش هاي اين بازار است.
وي همچنين گفت: 2600 استوديو توليد انيميشن در ژاپن و تنها در توكيو وجود دارد. اين خروجي همه براي ژاپن نيست. اما مطمئناً صادرات وجود دارد و بيشتر محصولات به كشورهاي ديگر مي رود. به عنوان مثال ، اگر به ايران يا كشورهاي حاشيه خليج فارس نگاه كنيم ، اين محصولات را مي بينيم. او از كشوري است كه قرابت فرهنگي با ما ندارد ، اما براي ما محتوا توليد مي كند.
كرمي ادامه داد: چرا اين توانايي را در اختيار جوانان و شركت هاي حوزه توليد محتوا در كشور نگذاريد. استوديوهاي خوب با منابع انساني خلاق و كارآمد قطعاً در كشور در قالب اينفلوئنسرها فعال هستند كه مي توانند به يك مركز منطقه اي تبديل شوند. البته اساس اين كار مي تواند ايجاد خانه هاي خلاق و ابتكاري در شهرهاي مختلف كشور و در زمينه هاي مختلف از جمله اقتصاد محتوا و انيميشن باشد. در زمينه انيميشن نيز قول خبرهاي خوب در اين زمينه را مي دهيم. همچنين در استانهايي مانند تهران ، همدان ، آذربايجان شرقي و غربي ، كردستان ، سيستان و بلوچستان ، حركتهاي خوب شروع شد و شروع خوبي بود.
دبير دفتر فناوري هاي نرم و توسعه صنايع خلاق ، معاون وزير علوم با اشاره به اينكه نيروي كار خلاق و نوآور و مزيت ها و دارايي هاي فرهنگي و تمدني اساس اقتصاد خلاق را تشكيل مي دهد ، افزود: ايران داراي 7000 سال تمدن ، بنابراين ظرفيت بالايي در زمينه ما دارد. مثالهاي زيادي در اين زمينه وجود دارد. ما مي توانيم از جاذبه ها ، جغرافيا ، ميراث و تمدن يك كشور براي توليد محتوا و ايجاد درآمد با پذيرش گردشگران استفاده كنيم. همچنين مي توان اقدامات گسترده اي را در زمينه توليد محتوا و موزه هاي مجازي با ارائه آثار موزه اي و ميراثي انجام داد. اما ما بايد شيوه كار خود را تغيير دهيم.
كرمي همچنين از استفاده از ادبيات و اساطير كهن ايران براي توليد محتوا استفاده كرد.
به گفته كرمي ، استارتاپ هاي خوبي در حال حاضر در اين زمينه ها با استفاده از فناوري هايي مانند واقعيت مجازي و واقعيت افزوده مشغول به كار هستند. بنابراين ، با استفاده از خلاقيت ، نوآوري و فناوري مدرن ، مي توانيم كارآمد بوده و براي كشور ثروت ايجاد كنيم و همچنين اشتغال ايجاد كنيم.
به گفته معاون علمي رئيس جمهور ، اين رويداد به خلاقان و جوانان در زمينه توليد محتوا و مديريت رسانه هاي اجتماعي آموزش داد. اين اردو شامل سه بخش است: آموزش ، ارزيابي و قرار دادن در بازار. آشنايي با فناوري هاي نوظهور ، آگاهي از شبكه هاي اجتماعي ، آشنايي با انواع مختلف محتواي رسانه هاي اجتماعي ، توليد محتويات اسكريپت ، مارك گذاري رسانه هاي اجتماعي ، نحوه كسب درآمد از رسانه هاي اجتماعي و استراتژي بازاريابي محتوا از جمله آموزش هايي بود كه به شركت كنندگان در اين دوره ارائه شد. رويداد. آن را حذف كنيد تا نيروي كار خلاق در توليد محتوا فعال شود.
انتهاي پيام
- ۹ بازديد
- ۰ نظر