سرقت «فرياد» – ديباروز

برترين اخبار و اطلاعات تخصصي معماري و سازه ايران و جهان را در اين وبگاه بخوانيد.

سرقت «فرياد» – ديباروز

در چنين روزي در سال 2004 ، دو سارق نقاب دار با لباس مبدل وارد موزه شدند و تحت تهديد نگهبانان غيرمسلح ، دو تابلو از ادوارد مونك نروژي را به سرقت بردند. يكي “فرياد” و ديگري “مدونا” بود. به گزارش ديباروز ، اعتماد او نوشت: “اول: چهار اصل از نقاشي ادوارد مونك” فرياد “نروژ …

سرقت «فرياد» – ديباروز https://dibarooz.ir/سرقت-فرياد-ديباروز/ ديباروز Tue, 24 Aug 2021 21:59:20 0000 عمومي https://dibarooz.ir/سرقت-فرياد-ديباروز/ در چنين روزي در سال 2004 ، دو سارق نقاب دار با لباس مبدل وارد موزه شدند و تحت تهديد نگهبانان غيرمسلح ، دو تابلو از ادوارد مونك نروژي را به سرقت بردند. يكي “فرياد” و ديگري “مدونا” بود. به گزارش ديباروز ، اعتماد او نوشت: “اول: چهار اصل از نقاشي ادوارد مونك” فرياد “نروژ …

در چنين روزي در سال 2004 ، دو سارق نقاب دار با لباس مبدل وارد موزه شدند و تحت تهديد نگهبانان غيرمسلح ، دو تابلو از ادوارد مونك نروژي را به سرقت بردند. يكي “فرياد” و ديگري “مدونا” بود.

به گزارش ديباروز ، اعتماد او نوشت: “اول: چهار اصل از نقاشي ادوارد مونك” فرياد “نروژ وجود دارد كه دو مورد از آنها در موزه مونك در اسلو نگهداري مي شود. در چنين روزي در سال 2004 ، سارقان با لباس مبدل وارد موزه شدند و دو تابلو زير را به سرقت بردند. دزدان همچنين يك نقاشي از يك راهب به نام “مدونا” را با خود بردند. شاهدان سرقت – كساني كه در زمان سرقت در موزه بودند – گفتند كه هر دو سارق گيج و بي ادب بودند و حتي هنگامي كه نقاشي ها بيرون آمدند يكبار آنها را پرتاب كرد. با اين حال ، در همان زمان ، يك فروشنده آثار هنري در مصاحبه با نيويورك تايمز گفت كه نمي توان ارزش “هورا” را از نظر پولي تعيين كرد ، اما قيمت آن حداقل 100 ميليون دلار. چند روز بعد ، تايمز در مقاله اي در مورد سرقت و سناريوهاي مختلف براي فروش احتمالي آثار مونك نوشت و اشاره كرد كه نقاشي ها بسيار محبوب بودند به طوري كه نمي توان آنها را در بازار رسمي به فروش رساند. اگر سارقان – يا كساني كه آنها را استخدام كرده بودند – مي خواستند آنها را بفروشند و تنها گزينه آنها اين بود كه پشت صحنه و بي سر و صدا بفروشند. ظاهراً نقاشي ها چندين بار با دست و سپس حدود دو سال پيدا شده و سرانجام به موزه البته دو سارقي كه وارد اين موزه شدند موزه در تابستان 2004 و آنها نقاشي هاي مونك را هرگز دستگير نكردند ، بنابراين انگيزه هاي آنها به درستي مشخص نشده بود ، و جستجوي علت سرقت فراتر از حدس و گمانه زني نبود. به عنوان مثال ، گفته مي شد اين سرقت قصد داشت پليس اسلو را در يك حادثه مهم دخالت دهد و سازمان را از تعقيب قتل يك افسر پليس در آن شهر منحرف كند. در واقع نقاشي ها با آسيب جزئي به موزه مونك بازگردانده شد و پرونده سرقت با برخي سوالات بي پاسخ بسته شد و بايگاني شد.

دوم: ادوارد مونك 32 ساله بود كه فرياد را در سال 1895 ايجاد كرد. به گفته ارنست گامبريچ در تاريخ هنر خود ، “راهب مي خواهد با اين اثر نشان دهد كه چگونه هيجان فوري تمام احساسات و عواطف ما را بيان مي كند. همه خطوط گفتار به هم نزديك مي شوند در جهت يك نقطه. مركز تصوير – چهره فرياد مي زند. به نظر مي رسد كل صحنه اضطراب و هيجاني را كه اين فرياد ايجاد مي كند به اشتراك مي گذارد. چهره فرياد مانند كاريكاتور اغراق شده است. چشم هاي افتاده و گونه هاي فرو رفته چهره را تداعي مي كند مرگ. “بايد اتفاق وحشتناكي رخ داده باشد ، و از آنجا كه ما هرگز نمي دانيم اين گريه به چه معناست ، تصوير ما را آزار مي دهد.”

اين نقاشي رسا به معناي رفتار زيبا نيست و مونك مي تواند به اين انتقاد پاسخ دهد: “فرياد ترس و اضطراب نمي تواند زيبا باشد ، و اگر ما فقط بخواهيم به جنبه زيبا و دلپذير زندگي نگاه كنيم ، از آن دور خواهيم بود. حقيقت و صداقت. “

از اين نظر ، “فرياد” اعتراض به نفاق و جعل در نمايش زندگي است. اين زندگي است كه در آن زشتي ، محروميت و رنج مي بافند. اكسپرسيونيست ها – كه مونك يكي از آنها بود – تا حدودي مفتخر بودند كه از هر چيزي كه بوي زيبايي و ظرافت مي دهد اجتناب كنند و “آرامش ذهني واقعي يا خيالي بورژوازي را بر هم زنند”.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.