مشخصات لايه‌هاي كينگستون

كينگستون تنها توليدكننده سيستم پوشش نمايي سقف‌هاي شيب‌دار در ايران است كه به‌طوركلي متشكل از 8 لايه مي‌باشد. هسته اصلي آن از جنس گالوالوم (آلوزينك) و رويه سطحي آن توسط دانه‌هاي سنگريزه پوشانيده شده است. در هسته كينگستون از گالوالوم استفاده شده است. گالوالوم آلياژي است از فولاد، آلومينيوم و روي كه شامل مقداري سيليكون نيز مي‌باشد. گالوالوم استفاده شده در كينگستون داراي استاندارد ASTM آمريكا مي‌باشد.

قابليت‌هاي فراوان و مزاياي چشمگير گالوالوم نسبت به ورق گالوانيزه اكنون اين آلياژ را در زمره پرمصرف‌ترين محصولات به‌كاررفته در پوشش سقف قرار داده است. سنگ‌ريزه‌هاي كينگستون علاوه بر اينكه از لحاظ ظاهري و زيبايي منحصربه‌فرد مي‌باشند، در واحد حجم نيز از تراكم بسيار بالاتري نسبت به انواع مشابه برخوردار مي‌باشند. سنگ‌ريزه‌ها توسط يك لايه شفاف و محافظ اكريليكي آستر شده‌اند كه مانع نفوذ گردوغبار، رشد و جاي‌گيري خزه و جلبك، سبب اتصال مضاعف سنگ‌ريزه‌ها و سبب براقي و زيبايي سطح تايل مي‌گردد.

طريقه نصب تايل‌هاي سنگريزه اي (نحوه نصب سقف شيرواني سنگريزه اي)

نحوه نصب سقف شيرواني: وظيفه سازندگان بام، پيمانكاران ساختماني و معماران اين است كه اطمينان حاصل نمايند كه استانداردها، نظام‌نامه‌ها و مقررات محلي رعايت شوند. پوشش بام تايل‌هاي كينگستون را مي‌توان با هر شيب از 15 درجه يا 12 درجه با زيرسازي مناسب تا شيب 45 درجه يا بام دوشيب عمودي نصب نمود.

اگر طول تيرهاي روي شيب (rafter) طوري طراحي شوند كه تعداد صحيحي از تايل‌ها بر آن جاي گيرند، در هزينه صرفه‌جويي خواهد شد. مواقعي اين امر ممكن نيست و بريدن تايل‌هاي رديف بالايي اجتناب‌ناپذير خواهد بود. تيرهاي شيب يا خرپاي سقف را مي‌توان بر حسب نوع ساختمان و مقررات محلي با فاصله مركز به مركز (آكس به آكس) متنوعي تنظيم نمود.

1.1  صفحه تاج بام

بايد 50 ميلي‌متر از مجموع ارتفاع Batten و Rafter بالاتر بوده و ساخته شده از الوار با ضخامت 25 ميلي‌متر باشد.

1.2 كتيبه انتهايي شيرواني

موقعي كه پوشش كتيبه انتهايي شيرواني استفاده مي‌شود، كتيبه انتهاي شيرواني را 40 ميلي‌متر بالاتر از تير نصب نماييد. محدودهٔ تفاوت مجاز از حداقل 25 ميلي‌متر تا حداكثر 60 ميلي‌متر بالاتر از تير شيب است. توجه داشته باشيد كه لبه تايل در زيرپوشش كتيبه انتهايي شيرواني خم شده است تا حفاظت در برابر شرايط جوي تضمين شود. (به بيان ساده آب‌بندي سقف تأمين شود)

1.3 صفحات كله بام

بايد 50 ميلي‌متر از مجموع ارتفاع Batten و Rafter بالاتر بوده و ساخته شده از الوار با ضخامت 25 ميلي‌متر باشد.

1.4  لب‌بند بام

در لبه بام، لب‌بند را با ارتفاع زيركوب (Batten) بالاي تيرهاي روي شيب (Rafter) نصب نماييد. موقعي كه سيستم جمع‌آوري آب باران (آبروبام) استفاده نمي‌شود اما تايل سنگريزه اي از لب‌بند بام جلوتر آمده است، قبل از اينكه تايل‌ها قرار داده شوند در جلو لبه لب‌بند بام يك زيركوب تراشيده به ابعاد 25*50 ميلي‌متر محكم نماييد. عرض زيركوب (Batten) بايد به‌اندازه‌اي باشد كه متناسب با پيش‌آمدگي تايل‌ها باشد.

1.5 تقاطع دو شيب بام

جزئيات زير دو روش براي كارگذاشتن آستر تقاطع دو شيب بام را ارائه مي‌نمايد. عرف محلي، مقررات ساختماني و شرايط محل روش نهايي مورداستفاده را تعيين خواهند نمود. صفحات تقاطع دو شيب بام به ابعاد 25 ميلي‌متر * 150 ميلي‌متر بين خرپاها و هم‌تراز ميخ شده با بالاي تير شيب‌ها (Rafter) را مي‌برند.

خرپاهاي پيش‌ساخته

برش 25 ميلي‌متر * 150 ميلي‌متر بين خرپاهاي ثابت شده هم‌تراز با بالا.

تخته لايه پوشانه

2.1 تهيه طرح زيركوب (Batten)

مهم‌ترين عامل در قرار دادن تايل‌ها طرح دقيق زيركوب‌هاي (Batten) تايل است و اگر به‌دقت رعايت نشوند، تايل‌ها به‌خوبي جاسازي نمي‌شوند.

* متغير بر حسب نوع سيستم جمع‌آوري آب باران استفاده شده

** ابعاد بر حسب طول تير روي شيب (Rafter) تفاوت مي‌كند

اگر سيستم جمع‌آوري آب باران (آبرو) بر لب‌بند بام نصب نمي‌شود، يك زيركوب (Batten) 25 * 50 ميلي‌متري تراشيده شده را به جلوي لب‌بند بام ميخ كنيد. آنگاه زيركوب بعدي در 370 ميلي‌متري از جلوي اين زيركوب قرار داده مي‌شود. زير كوب‌هاي بعدي بايد در فاصله مركز به مركز 370 ميلي‌متري بر روي تير روي شيب (Rafter) قرار داده مي‌شوند.

2.2  رويه نصب زيركوب (Batten)

اگر تير روي شيب (Rafter) مناسب يك سري كامل تايل باشد قبل از نصب هر زيركوب، 365 ميلي‌متر از تاج بام بر آخرين تير شيب كامل در هر طرف ساختمان اندازه بگيريد و در اين محل‌ها يك ميخ بكوبيد. از يك ميخ تا ميخ ديگر يك نخ عبور دهيد. بر هر يك از اين تيرهاي شيب باقيمانده در خط نخ، يك ميخ بكوبيد.

با استفاده از ميلهٔ اندازه‌گيري، بر نزديك‌ترين ميخ به تاج بام قلاب انداخته و ميله اندازه‌گيري را به‌طرف پايين طول Rafter حركت دهيد. در هر محل يك ميخ براي علامت‌گذاري فرو كنيد. از ميخ‌هايي براي ثابت كردن زيركوب (Batten) استفاده نماييد كه بعداً مي‌تواند براي سفت كردن زير كوب‌ها (Batten) مورداستفاده قرار گيرد.

يك زيركوب اضافي بايد بلافاصله پشت لب‌بند بام براي ثابت كردن رج پايين تايل‌ها قرار داده شود.

اگر طول تير روي شيب دقيقاً با رج كامل تايل اندازه نباشد (تعداد صحيحي از تايل‌ها را نتوان استفاده كرد) رج بالايي بايد بريده و خم شود تا رديف انتهايي (پايين شيب) سالم مورداستفاده قرار گيرد كه در اين صورت محل زيركوب بالايي از تاج بام كمتر از 365 ميلي‌متر معمول خواهد بود.

در اين صورت از خارج لب‌بند 345 ميلي‌متر * اندازه بگيريد تا محل زيركوب پاييني را مشخص نماييد و با استفاده از ميلهٔ اندازه‌گيري، از زير كوب‌ها به‌طرف بالا حركت كنيد. (به‌جاي حركت به‌طرف پايين) اندازه بگيريد تا زير كوب‌هاي بعدي را جاي‌گيري و نصب نماييد.

متغير بر حسب نوع سيستم جمع‌آوري باران

كليه زير كوب‌ها را بر سقف قرار داده و آنها را به‌رديف در طول تيرهاي شيب، در برابر ميخ‌هاي علامت‌گذاري قرار دهيد. اطمينان حاصل نماييد كه اتصال‌ها متناوب هستند. زيركوبها را در طول ببريد به‌نحوي‌كه بر بالاي يك تير شيب لب‌به‌لب باشند. زيركوب را محكم در برابر ميخ علامت‌گذاري نگاه داريد و هر زيركوب را به تير شيب ميخ بزنيد. موقعي كه نصب شد، ميخ علامت‌گذاري را بيرون كشيده و از آن براي نصب زيركوب بعدي استفاده نماييد.

3.1 قرار دادن تايل

تايل‌ها را مي‌توان يا از طرف راست بر روي چپ يا چپ بر روي راست به هم وصل نمود، اما بايد به نحوي قرار داده شوند كه محل روي هم قرارگرفتن مقابل بادهاي متداول يا از لوله‌هاي تخليه آن باران يا تقاطع دو شيب نباشد. موقعي كه ممكن باشد، تايل‌ها بايد به نحوي قرار داده شوند كه لبه روي هم افتاده آنها در خط ديد معمول نباشد. تايل‌ها با بلندكردن هر دو تايل در رج بالايي و لغزاندن رج بعدي زير دماغه تايلي كه قبلاً در محل قرار گرفته است، قرار داده مي‌شوند.

3.2 ميخ زدن/ محكم كردن

محل صحيح ميخ زدن در زيركوب (بتن) تايل در زير نشان‌داده‌شده است. تايل‌ها با ميخ زدن به فلنچ‌هاي پايين پيچيده جلويي به‌طرف زيركوب (بتن) محكم مي‌شود. ميخ‌ها بايد تقريباً 60 ميلي‌متري به طرفين مركز تشتك تايل و نزديك به پايين فلنچ به پايين پيچيده باشد. اين امر نگاه‌داشتن خوب تايل و نفوذ بسنده ميخ در عين محدودكردن نفوذ ميخ به حداكثر دو ضخامت را تضمين مي‌نمايد.

توجه: در محل‌هايي كه در معرض طوفان و تندباد دريايي هستند. نصب بايد مطابق با استانداردها و آيين‌نامه‌ها بوده و ميخ كردن بايد 7 نقطه در هر تايل باشد.

3.3 روش محكم كردن/ ميخ

شخصي كه ميخ مي‌كوبد بايد بر تايلي كه در حال نصب است رو به لب‌بند بام (در جهت شيب) ايستاده و به همان گونه كه نشان‌داده‌شده است، ميخ بكوبد. از ميخكوب‌هاي تفنگي نيز مي‌توان براي محكم كردن و ايمن نمودن تايل‌ها استفاده نمود.

3.4 روش بام دو شيبه

دومي را از رج بالايي تايل‌ها ازيك‌طرف شيرواني به انتهاي طرف ديگر شيرواني قرار داده، لبه تايل‌هاي انتهايي مجاور كناره بام را در برابر زيركوب بارج برگردانيد. اين تايل‌ها را از طريق قسمت مسطح لبه عقبي كه بر زيركوب مي‌نشيند، موقتاً در محل نگاه داريد. با شروع از رجي كه قبلاً قرار داده شده است، تايل‌ها را به صورت دو رج هم‌زمان ازيك‌طرف به سمت انتهاي ديگر قرار دهيد. شخصي كه تايل‌ها را قرار مي‌دهد بايد دو رج جلوتر از شخصي كه ميخ مي‌زند باشد.

توجه: اگر لبه‌هاي روي‌هم قرار گرفته تايل به‌طرف پايين بام به صورت متناوب قرار داده شوند، ظاهر سقف‌هاي دوشيبه مستقيم بهتر مي‌گردد.

3.5 روش سقف شيبدار چهار بر

بر رج دوم تا رج بالا، گوشه بالايي اولين تايل را در 150 ميلي‌متر از صفحه نبش بام قرار دهيد. قراردادن تايل‌ها به‌طرف نبش بيروني‌تر را تا زماني كه آخرين تايل كامل نصب شود ادامه دهيد. اين تايل‌ها را با ميخ زدن از بين فلنچ عقبي محكم نماييد. رج‌هاي بعدي را دو تا در يك‌بار قرار دهيد، هر دو حدود همان فاصله از صفحه نبشي شروع شوند.

بايد دقت شود كه چين‌خوردگي‌ها در يك رديف باشند، از تايل‌هاي جدا براي كامل كردن رديف‌ها در تقريباً 150 ميلي‌متري صفحه نبش (كله) بام استفاده نماييد. اين امر اجازه مي‌دهد كه هر قسمت انتهايي تايل كامل بريده شده و براي پركردن فاصله‌ها خم شود.

3.6  نصب تايل/تاج بام

فاصله (A) از آخرين تايل تا صفحه تاج بام را اندازه بگيريد. 40 ميلي‌متر به اندازه‌گيري (اضافه برگردان شده) اضافه نماييد و تايلي كه بايد بريده شود را علامت بگذاريد. تايل كامل را در وسيلهٔ خم كردن تايل طويل كه مي‌تواند به هم كن پيچ شود، قرار دهيد. علائم نشان‌دهنده خط خم تايل‌ها را مي‌توان در هم كن يا بر حسب طول، با وسيله خم كن تايل كامل هم نمود. سرانجام، خط برش علامت‌گذاري شده را با استفاده از گيوتين يا اره دستي ببريد.

توجه: ضروري است كه تايل را قبل از برش خم نمود تا از كج شده جلوگيري شود. رج بالايي تايل‌ها را به صفحه تاج بام با ميخ كردن هر تايل از طريق UP-ATAND به صفحه تاج بام در 4 محل و ميخ كردن لبه پاييني بدان گونه كه قبلاً شرح داده شد. اطمينان حاصل نماييد كه رج بالايي تايل‌ها به همان شيب رج‌هاي ديگر باشد.

3.7 نصب تايل/نبشي‌ها

اندازه‌گيري‌ها در روي سقف انجام مي‌شوند. اما تايل‌ها معمولاً بر روي زمين علامت‌گذاري، بريده، خم و انباشته مي‌شود. مراحل زير را در نظر داشته باشيد:

  • اندازه‌گيري اصلي از آخرين موج گوشه پاييني تايل آخر تا صفحه نبشي، در طول لبه جلويي زيركوب انجام مي‌شود.
  • تايل‌ها را اندازه‌گيري نموده با گچ يا مشابه آن اندازه‌هاي لازم گرفته شده از سقف شيرواني را علامت بگذاريد. اطمينان حاصل نماييد كه موج همتاي تايل رويي كه بايد بريده شود، همانند نقطه شروع اندازه‌گيري باشد. اين خط خم كردن را شكل مي‌دهد. به‌اندازه خط، مقدار اندازه‌اي را كه لازم است خم شود را اضافه نماييد. بر تايل‌ها با گچ يا مشابه آن علامت بگذاريد

هر تايل بايد دو قطعه برش را تأمين نمايد تا حداقل ضايعه را باقي گذارد.

نكته: ازآنجايي‌كه اندازه‌گيري‌ها از لبه رويي زيركوب انجام مي‌شود، علامت‌گذاري اندازه‌گيري بر تايل‌ها نيز بايد بر اين خط باشد. تايل‌ها را مطابق با اندازه‌گيري‌هاي تعيين شده فوق بريده و خم نماييد.

نصب تايل

كليه تايل‌هاي بريده شده را با ميخ كردن از محل روبه‌بالا در صفحه نبشي‌ها و يك يا تعداد بيشتري از ميخ‌ها را از طريق لبه جلويي به درون زير كوب‌ها با شروع از رج پاييني نصب نماييد.

4.1 پوشش‌هاي بارج (باكس بارج)

قبل از نصب ضروري است كه لبه تايل پاياني در برابر زيركوب بارج به بالا برگردانده شود. سپس پوشش‌هاي بارج موقتاً در محل بر صفحه بارج ميخ مي‌شوند. ميزان هم‌پوشاني بايد 100 ميلي‌متر باشد. طول صفحه بارج را نگاه كنيد تا اطمينان حاصل نماييد كه پوشش‌هاي بارج مستقيم و هم اندازه هستند. اگر لازم بود آنها را تنظيم نماييد، آنگاه ميخ‌ها را با ضربه در محل قرار دهيد. توجه داشته باشيد كه لازم است ميخ‌ها نزديك لبه پايين پوشش بارج باشند تا قرارگرفتن محكم لبه پاييني در برابر صفحه بارج تضمين شود.

4.2 پوشش نبشي/ تاج بام

پوشش نبشي/ تاج بام از انتها به انتها باريك مي‌شوند، انتهاي پهن‌تر بر يك پوشش بر انتهاي باريك پوشش بعدي در رديف به پايين فشرده مي‌شود. پوشش‌ها را به نحوي قرار دهيد كه به ميزان 100 ميلي‌متر هم‌پوشاني داشته باشند. طول تاج بام را نگاه كنيد تا اطمينان حاصل نماييد كه پوشش‌ها مستقيم و هم اندازه هستند. تا حد ممكن از قبل از ميخ زدن تنظيم نماييد، سپس ميخ را به درون بكوبيد. با دو ميخ در هر طرف پوشش آن را محكم نماييد.

4.3 باران‌گير (سايد فلشينگ)

در محلي كه پوشش سقف به ديوار عمومي متصل مي‌شود مثل مورد دوطبقه يا خانه‌هاي دوسطحي يا در محلي كه پنجره‌هاي شيرواني از سقف با شيب تند بيرون آمده است، بايد دقت بسياري شود. ضروري است كه انتهاي كليه رج‌هاي تايل به بالا تا زير باران‌گير ختم شوند. فاصله (با درنظرگرفتن روي هم افتادن) را از آخرين تايل تا سطح عمودي اندازه بگيريد. اين خط خم را نشان مي‌دهد. 40 ميلي‌متر براي خط برش اضافه نماييد. تايل را بريده و خم نماييد. تايل‌هاي به بالا خم شده را در محل با قسمت روبه‌بالا در طرف ديوار محكم نماييد. تايل را به ديوار محكم ننماييد. باران‌گير را به ديوار ميخ كنيد تا مطمئن شويد كه باران‌گير محكم، رو به پايين و مستقيم است. راه ديگر است كه گاهي يك آبرو مخفي تعبيه مي‌شود. در اين حالت، انتهاي زيركوب تايل كوتاهي پايه پشت‌بند را به ميزان 45 ميلي‌متر مانع شده تا آبرو فراهم شود. آبرو قبل از اينكه سقف نصب شود، در محل قرار داده مي‌شود.

4.4 بام دو شيب كمرشكن

موقعي كه متعلقات استاندارد مناسب نيستند. باران‌گيرها را مي‌توان در سايت با استفاده از باران‌گير پاي ديوار همه‌منظوره ساخت. اينها را مي‌توان براي مطابقت، ازروي شكل بالاي بام دو شيب كمرشكن با دقت خم نمود.

4.5 سرميخ ها

كليه سر ميخ‌ها را با استفاده از كيت مربوطه، ظريف‌كاري كنيد.

4.6 زوار آلات يا سرپوش استوانه‌اي (بارل) متعلقات نبشي

با شروع از پايين، اولين سرپوش را بر تايل‌هاي روبه‌بالا برگردانده شده با انتهاي همسطح با انتهاي نبشي قرار دهيد. سرپوش‌ها را بر روي نبشي‌ها قرار دهيد تا اطمينان حاصل نماييد كه سرپوش‌ها مستقيم هستند. هر سرپوش در نزديكي هم‌پوشي به درون زيركوب بر نبشي ميخ كنيد. انتهاي پاييني سرپوش بايد با قراردادن يك ديسك انتهايي هم شده براي متناسب بودن با انتهاي زيركوب بسته شود.

بارج ها

اين سرپوش‌ها قبل از كار گذاشته شدن نياز به شكل مجدد داده شدن دارند تا مقاومت در برابر عوامل جوي تضمين شود. يك بخش 30 ميلي‌متري در طول لبه بايد صاف شود تا كمي تنگ در طول زيركوب بارج كار گذاشته شود. از پايين‌ترين سرپوش همسطح با انتهاي زير كوب‌ها شروع كنيد و به بالاي بارج ها با نگاه‌داشتن سرپوش‌ها به طور مستقيم پيش رويد. نوك را با دقت توسط نشانه‌گذاري‌كردن سرپوش‌ها به همديگر به پايان رسانيد. هر اتصال را به درون صفحه بارج در بيرون و به درون زيركوب بارج در داخل ميخ نماييد.

تاج بام

با نشانه‌گذاري اولين سرپوش، بر سرپوش بارج با نبشي شروع كرده و قراردادن سرپوش‌ها را در طول نبشي ادامه دهيد. اطمينان حاصل نماييد كه به طور مستقيم و محكم بر تايل‌هاي زير جاگرفته باشند.

تخمين زدن داده‌ها

5.1 بام دو شيب مستقيم

1- طول تير روي شيب را تعيين كنيد و تعداد رج‌هاي تايل‌ها را محاسبه نماييد. هميشه اطمينان حاصل نماييد كه تايل‌هاي تكه‌اي به‌عنوان تايل‌هاي كامل شمرده مي‌شود زيرا آنها بايد در صفحه تاج بام بريده شوند.

2- طول كلي سقف شيرواني را تعيين نماييد و اطمينان حاصل نماييد كه تايل‌هاي تكه‌اي به‌عنوان تايل‌هاي كامل شمرده شوند.

3- تايل‌هاي 1 را در تايل‌هاي 2 ضرب نماييد.

نتيجه 3 را ضربدر 2 كنيد تا براي هر دو طرف سقف تخمين بزنيد.

5.2 سقف چهار طرفه و چند كاكلي

1- سقف‌هاي چهار طرفه:

در ابتدا سقف را به‌عنوان شيب مستقيم در نظر بگيريد و طول كلي را پيدا كنيد. نتيجه را ضربدر تعداد رج‌هاي تايل لازم براي پوشش دادن طول تير شيب بنماييد. موقع محاسبه براي دو طرف سقف دوباره آن را ضربدر 2 بنماييد. طول كل نبش را پيدا كنيد و با استفاده از يكي از فرمول‌هاي آماده در 3- تايل‌هاي لازم براي نبشي‌ها را محاسبه نماييد. اين را به تايل‌هاي لازم براي بدنه سقف شيبدار اضافه نماييد.

2- سقف‌هاي چهار طرفه و چند كاكلي:

در ابتدا طويل‌ترين تير شيب را در نظر بگيريد. طول كلي نبشي‌ها و كاكل‌ها را پيدا كنيد و با استفاده از فرمول آمده در 3- تايل‌هاي اضافي لازم براي نبشي‌ها و كاكل‌ها را جهت پيداكردن كل تايل لازم محاسبه نماييد.

3- تايل‌هاي اضافي براي نبشي‌ها و كاكل‌ها را مي‌توان با استفاده از فرمول زير تخمين زد:

مقدار تايل اضافي = كل طول نبشي و كاكل به متر * فاكتور اتلاف (كه فاكتور اتلاف = 32/1 تايل در هر متر است)

5.3 تخمين زدن متعلقات

موقع محاسبه متعلقات، مقداري بايد به‌عنوان جبران اتلاف منظور شود.

  • سرپوش‌هاي تاج بام/نبشي: طول تاج بام و/يا نبشي‌ها را تعيين نماييد. بر پوشش خطي در هر سرپوش (يعني 1900 ميلي‌متر) تقسيم نماييد تا تعداد واحد موردنياز محاسبه شود.
  • پوشش‌هاي باكس بارج: طول صفحه بارج را تعيين نماييد. بر پوشش خطي در هر پوشش باكس بارج تقسيم نماييد (يعني 1900 ميلي‌متر) تا تعداد واحد موردنياز محاسبه شود.
  • باران‌گيرهاي طرفي (سايد فلاشينگ) و صفحه صاف (فلت شيت): طول كلي باران‌گير لازم را تعيين نماييد. بر پوشش خطي در هر واحد باران‌گير (يعني 1900 ميلي‌متر) تقسيم كنيد تا تعداد واحد باران‌گير موردنياز محاسبه شود.
  • سرپوش‌هاي استوانه‌اي (بارل): طول كلي تاج بام، نبشي و صفحه‌هاي بارج را كه بايد پوشيده شوند را تعيين نماييد. بر پوشش خطي هر واحد (يعني 370 ميلي‌متر) تقسيم نماييد تا تعداد متعلقات سرپوش استوانه‌اي (بارل) لازم محاسبه شود.

5.4 تخمين زدن چوب موردنياز براي سقف تير لمبه 

براي هر مترمربع سقف 3 متر چوب چهار تراش فراهم نماييد.

5.5 تخمين زيركوب براي سقف با زيرسازي فلزي

براي هر مترمربع سقف 5 متر چوب چهار تراش فراهم نماييد.

5.6 تخمين مقدار ميخ KINGSTON

براي هر 22 مترمربع سقف يك كيلوگرم ميخ فراهم نماييد.