از قهر برخي هنرمندان با تلويزيون تا جايزه اصغر فرهادي در جشنواره كن

برترين اخبار و اطلاعات تخصصي معماري و سازه ايران و جهان را در اين وبگاه بخوانيد.

از قهر برخي هنرمندان با تلويزيون تا جايزه اصغر فرهادي در جشنواره كن

مهسا بهادري: سريال “زندگي زيباست” به كارگرداني قاسم جعفري ، پخش شده از تلويزيون دوسيما ؛ داستان چندين جوان را در قالب طنز اجتماعي روايت مي كند. از زمان پخش اين سريال ، انتقادهايي نسبت به سريال انجام شده است كه “دوستان” را تقليد مي كند. به همين دليل با رسول نجفيان بازيگر “زندگي زيباست” …

منبع: سايت كردوار نيوز
از قهر برخي هنرمندان با تلويزيون تا جايزه اصغر فرهادي در جشنواره كن

از قهر برخي هنرمندان با تلويزيون تا جايزه اصغر فرهادي در جشنواره كن https://kordavar.ir/از-قهر-برخي-هنرمندان-با-تلويزيون-تا-جاي/ كردوار نيوز Tue, 20 Jul 2021 09:48:33 0000 اخبار فرهنگي https://kordavar.ir/از-قهر-برخي-هنرمندان-با-تلويزيون-تا-جاي/

مهسا بهادري: سريال “زندگي زيباست” به كارگرداني قاسم جعفري ، پخش شده از تلويزيون دوسيما ؛ داستان چندين جوان را در قالب طنز اجتماعي روايت مي كند. از زمان پخش اين سريال ، انتقادهايي نسبت به سريال انجام شده است كه “دوستان” را تقليد مي كند. به همين دليل با رسول نجفيان بازيگر “زندگي زيباست” …

منبع: سايت كردوار نيوز
از قهر برخي هنرمندان با تلويزيون تا جايزه اصغر فرهادي در جشنواره كن

مهسا بهادري: سريال “زندگي زيباست” به كارگرداني قاسم جعفري ، پخش شده از تلويزيون دوسيما ؛ داستان چندين جوان را در قالب طنز اجتماعي روايت مي كند. از زمان پخش اين سريال ، انتقادهايي نسبت به سريال انجام شده است كه “دوستان” را تقليد مي كند.

به همين دليل با رسول نجفيان بازيگر “زندگي زيباست” گفتگو كرديم كه در ادامه مي خوانيد.

از زمان انتشار سريال “زندگي زيباست” ، اين سريال داراي چندين لبه است. نكته اين است كه ، برخي معتقدند كه اين مجموعه فرهنگ غربي را منعكس و ترويج مي كند. آيا با آن موافق هستيد؟

متن اصلي سريال اين بود كه امروزه برخي از جوانان هستند كه با مشكلات زيادي مانند ازدواج و ازدواج روبرو هستند. هدف حل مشكلات جوانان جامعه بود.

ما يك سريال آمريكايي داريم به نام “دوستان” كه در دهه 90 ساخته شده است. آيا اين سريال را ديده ايد؟

نه ، متأسفانه من نديدم.

مهمترين نكته مطرح شده از ابتداي سريال. “زندگي زيباست” شباهت زيادي به سريال “دوستان” داشت كه باعث اعتراض بسياري از جمله روزنامه كيهان به اين موضوع شد. آيا هدف سريال چنين چيزي بود؟

اين ديدگاه اشتباه است ، اگر افرادي كه در اين جامعه زندگي مي كنند در اين تصور غلط نيستند ، اشتراكات زيادي در ميان جوانان در همه جاي اين كره خاكي وجود دارد. جوانان تعدادي نياز دارند كه نبايد ناديده گرفته شوند. تصور اينكه اين مجموعه فرهنگ غربي را ترويج مي كند اشتباه است. البته اين سوال را بايد از نويسنده و كارگردان پرسيد. اما من به عنوان بازيگر اين مجموعه رويكرد اين مجموعه براي حل مشكلات عيني جوانان و جامعه را ديدم. فكر نمي كنم “زندگي زيباست” ربطي به آن سريال آمريكايي دارد.

موارد مشترك زيادي در ميان جوانان در سراسر كره زمين وجود دارد. به نظر من “زندگي زيباست” هيچ ارتباطي با “دوستان” ندارد

هنرمندان كم شناخته شده اي را در فيلم “زندگي زيباست” مي بينيم و سريال زياد سر و صدا نكرد. فكر مي كنيد عدم استفاده يا استفاده نكردن از بازيگران و پيشكسوتان محدود در كمتر ديده شدن سريال م effectiveثر است؟

نه ، م effectiveثر نيست. البته اينها نظرات شخصي من است. با اين حال ، قاسم جعفري سريال هاي زيادي ساخت و بعداً از هنر جوانان مشهور با استعداد و ناشناخته استفاده كرد. من خودم معتقدم كه اين اتفاق بايد بيفتد و از جوانان استفاده شود و داستان و هدف مخاطب بهتر از اين است كه چند بازيگر عامل اصلي جذب مخاطب به يك سريال باشند. كوروساوا يك جمله خوب دارد كه مي گويد فيلمنامه بد مي تواند كارگردان خوب را خراب كند اما فيلمنامه بسيار خوب مي تواند كارگردان بد يا متوسط ​​را به كارگردان خوبي تبديل كند. متن و نگارش سريال بسيار مهم است. به ويژه نوشتن كه نيازها و خواسته هاي جامعه را دنبال مي كند و تجارت را هدف قرار نمي دهد.

از خشم برخي از هنرمندان در تلويزيون گرفته تا جايزه سرباز فرهادي در جشنواره كن

با پرداخت اين سريال نمي توانيم آن را به عنوان يك سريال طنز ببينيم. به نظر شما نوع سريال بيشتر ملودرام اجتماعي است يا طنز؟

تا آنجا كه من مي بينم ، فكر مي كنم او سعي دارد در لايه هاي طنز جلو بيفتد. اكنون مي دانيم كه با گذشت زمان چقدر موفق بوده است. داستان اين سريال دقيقاً مانند زندگي ، گوشه اي از شوخ طبعي ، بخشي از غم و شادي است و همه اينها در كنار هم زندگي را سامان مي دهند. نكته ديگر اينكه آقاي قاسم جعفري در همه كارهاي خود به مشكلات جوانان مي پردازد و اين موضوعات مي تواند در جايي حساس باشد اما هدف چيست؟

ما يك بار اين مسئله را ديديم ، به خصوص در دهه 1980. اين تلويزيون توانايي بسيار خوبي در فيلمبرداري سريال هاي طنز و جذب بيننده داشت. با اين حال به نظر مي رسد كه ديگر مانند گذشته قادر به انجام اين كار نيست و همين امر باعث شده بسياري از افراد به شبكه نمايش خانگي روي بياورند. آيا با آن موافق هستيد؟

جور ديگري نگاه مي كنم تلويزيون مشكلات ، خطوط قرمز و معضلات خاص خود را دارد. از طرف ديگر تلويزيون نقطه آغاز بسياري از هنرمندان بوده است. ممكن است افتاده باشد ، اما همان شبكه نسيم هنوز برنامه هايي دارد كه براي بينندگان جذاب است ، مانند خندوانه و دورهمي. نبايد به گونه اي به موضوع نگاه كنيم كه با كاهش سريال ، مردم به سريال هاي شبكه نمايش خانگي روي آورند. اين سريال ها دست بازتري دارند و محدوديت هاي كمتري دارند و اتفاقاً برخي سريال ها هستند كه سعي در ترويج فرهنگ غربي و مصرف گرايي دارند و به اين ترتيب بينندگان را جذب مي كنند. در غير اين صورت ، تمام افرادي كه در تلويزيون ظاهر مي شوند و بعداً مشهور مي شوند ، مديون تلويزيون هستند.

نبايد فراموش كنيم كه تلويزيون متعلق به مردم است. اما اكنون دسترسي به اينترنت و ماهواره ها با عبور از خطوط قرمز ، تلويزيون را سخت تحت تأثير قرار داده است.

اولين سوال اين است كه هميشه خطوط قرمز و محدوديت هايي در تلويزيون وجود داشته است و آيا اين محدوديت ها قبلاً وجود نداشته است؟ خوب ، چرا در آن زمان سريال هاي كمدي ساخته مي شد و مخاطبان آن در تلويزيون فيلمبرداري مي شدند ، اما اكنون چنين مسئله اي وجود ندارد.

نه ، اينترنت در دهه هاي اخير محبوبيت چنداني نداشته است.

هدف “زندگي زيباست” ترويج فرهنگ غربي نيست ، اما برخي از سينماهاي خانگي براي جذب مخاطب سعي در ترويج غرب گرايي دارند.

ما نمي توانيم اينترنت را حذف كنيم يا واقعاً س deleteال را حذف كنيم. كيفيت سريال هاي تلويزيوني بايد به اندازه كافي بالا باشد تا بينندگان بتوانند داوطلبانه در اين مسير حركت كنند.

البته اين درست است و هرچه تلويزيون در اين راه موفق تر باشد ، بهتر است. اما فكر مي كنم چون شبكه هاي خارج از تلويزيون امكانات و محدوديت هاي كمتري دارند. با اين وجود نمي توان تلاش تلويزيون براي توليد برنامه هاي جذاب و مخاطب پسند را ناديده گرفت.

اشاره كرديد كه تلويزيون نقطه شروع بسياري از هنرمندان است. اما همين هنرمندان اكنون نمي خواهند به تلويزيون برگردند. دليل دوري اين هنرمندان از تلويزيون چه مي تواند باشد؟

من نمي دانم چون نمي دانم تعداد آنها چقدر است ، اما فكر مي كنم همه چيز در مورد تلويزيون مردم است. اگر اجبار باشد بايد با آن آشتي كند. من با تفكيك هنرمندان از تلويزيون موافق نيستم. من معتقدم كه آنها بايد به خانه هاي خود بازگردند.

چند شب پيش عسگر فرهادي براي فيلم “قهرمان” جايزه گرفت ، نظر شما در مورد اين اتفاق چيست؟

اين موفقيت بزرگ را تبريك مي گويم. براي من موفقيت هر ايراني در جهان بسيار ارزشمند است. اما نبايد فراموش كنيم كه از كجا آمده ايم. به همين دليل است كه مي گويم اگر او در يك جشنواره جهاني شركت كند ، ما هرگز نبايد مسائل مهم جهاني را فراموش كنيم. من در مورد همه جشنواره ها صحبت مي كنم و معتقدم كه تغذيه و گرسنگي به يك ملت پايان نمي دهد ، اما آنچه يك ملت را نابود مي كند غذاي فرهنگي است و اميدوارم كه مردم در هر موقعيتي توسط مردم خود مورد ظلم و ستم قرار بگيرند.

در يك لحظه ، بالهاي يك پرنده بسته شده و دور مي ريزند. بعد از چند دقيقه فراموش مي كنند كه بالهاي پرنده بسته است و وقتي پرنده قادر به پرواز نيست ، همه با آن مي خندند. اينها تحريم هاي بزرگي است كه عليه مردم ايران و جوانان ما اعمال شده و مشكلات ايجاد شده توسط اين تحريم ها باعث تمسخر روشنفكران خارج از كشور مي شود ، همانطور كه مي بينيد اين ملت نمي تواند پرواز كند.

در اين باره بيشتر بخوانيد:

◾رسول نجفيان: چرا مدونا مولوي را مي شناسد ، اما برخي از ايرانيان را نمي شناسد؟

۵۸۲۴۵

منبع: سايت كردوار نيوز
از قهر برخي هنرمندان با تلويزيون تا جايزه اصغر فرهادي در جشنواره كن

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.