اجراي سقف شيرواني و سربندي سقف ويلاها

برترين اخبار و اطلاعات تخصصي معماري و سازه ايران و جهان را در اين وبگاه بخوانيد.

اجراي سقف شيرواني و سربندي سقف ويلاها

اجراي پوشش سقف شيرواني و سربندي ويلاها مردم مناطق مختلف با گويشهاي متفاوت، نامگذاريهاي متفاوتي هم براي اين نوع از سقفهاي شيرواني دارند. اجراي اين نوع سقف هاي شيرواني يا همان سربندي سقف شيبدار، در اكثر مناطق كوهستاني و شمالي كشورمان كه برف و باران زيادي مي باريد و پارو كردن برف ها نيز كار …

اين مقاله در سايت ويلا نما به نشاني اينترنتي (اجراي سقف شيرواني و سربندي سقف ويلاها) منتشر شده است. جهت ديدن تمامي مقالات لطفا به سايت اصلي مراجعه نماييد.

اجراي سقف شيرواني و سربندي سقف ويلاها https://vilanama.ir/gable-roof/execution-of-gable-roof-and-roof-of-villas/ https://vilanama.ir/gable-roof/execution-of-gable-roof-and-roof-of-villas/#respond ويلانما Mon, 25 Jan 2021 17:26:15 0000 سقف شيرواني https://vilanama.ir/?p=337

اجراي پوشش سقف شيرواني و سربندي ويلاها مردم مناطق مختلف با گويشهاي متفاوت، نامگذاريهاي متفاوتي هم براي اين نوع از سقفهاي شيرواني دارند. اجراي اين نوع سقف هاي شيرواني يا همان سربندي سقف شيبدار، در اكثر مناطق كوهستاني و شمالي كشورمان كه برف و باران زيادي مي باريد و پارو كردن برف ها نيز كار …

اين مقاله در سايت ويلا نما به نشاني اينترنتي (اجراي سقف شيرواني و سربندي سقف ويلاها) منتشر شده است. جهت ديدن تمامي مقالات لطفا به سايت اصلي مراجعه نماييد.

اجراي پوشش سقف شيرواني و سربندي ويلاها

مردم مناطق مختلف با گويشهاي متفاوت، نامگذاريهاي متفاوتي هم براي اين نوع از سقفهاي شيرواني دارند. اجراي اين نوع سقف هاي شيرواني يا همان سربندي سقف شيبدار، در اكثر مناطق كوهستاني و شمالي كشورمان كه برف و باران زيادي مي باريد و پارو كردن برف ها نيز كار سختي در مناطق سردسير با حجم بالاي برف در آن زمان بود، بسياري از مشكلات مردم را حل كرده است. امروزه با اجراي سقف شيرواني در اين مناطق سرد و باراني، مي توان با آرامش خاطر به زندگي ادامه داد.

در حال حاضر، سقف شيبدار و شيرواني هم از نظر اجرايي و هم از نظر زيبايي سقف شيرواني، براي مردم اهميت زيادي پيدا كرده است و هر كس با توجه به بودجه اي كه جهت اجراي سقف شيرواني در نظر گرفته است مي تواند سقف شيبدار را انتخاب كند و پوشش دهد.

تنوع محصولات شيرواني

با توجه به تنوع توليد مصالح شيرواني اعم از متريال هاي وارداتي و داخلي با كيفيت هاي متفاوت و عالي، پيشنهاد شركت ويلانما در خصوص پوشش سقف شيرواني اين است كه هموطنان گرامي با مشاوره رايگان و بازديد از پروژه هاي متنوع و رزومه هاي اجرا شده توسط اين شركت و نيز دريافت طراحي سه بعدي رايگان سقف شيرواني و گارانتي 10 ساله كليه متريال هاي وارداتي و داخلي، مي توانند با خيالي آسوده ويلاي خود را به شركت ويلانما بسپارند.

انتخاب پوشش انواع سقفهاي شيروانياجراي سقف شيرواني با متد روز دنيا و گارانتي معتبر

رزومه هاي اجرايي ويلانما

تجربيات، سوابق اجرايي، اكيپ تعليم ديده اجرايي شركت ويلانما، گارانتي اجرايي اين شركت اجراي سقف شيرواني؛ با متد روز دنيا، طراحي هاي به روز مهندسين شركت ويلانما و از همه مهم تر رزومه هاي متنوع اجرايي در اكثر شهرهاي كشورمان بيانگر كيفيت در اجرا، محصولات و متريال سقف شيرواني مي باشد. شركت ويلانما با در دست داشتن متنوع ترين طراحي هاي كاري در اكثر مناطق ويلايي در جهت پوشش انواع سقفهاي شيرواني، آماده ارائه خدمات در كل كشور ميباشد.

در رابطه با انواع جزئيات اجرايي در زمينه احداث پوشش سقفهاي شيرواني با توجه به نوع متريال، زيرساختار سقف ويلا نيز تقريبا متفاوت خواهد بود. به عبارت ديگر «نوع انتخاب ورق پوشش سقف» زيرسازي هاي خاص خودش را دارد. حتي ضخامت پروفيل مصرفي جهت زيرسازي خرپا و تيرريزي ها نيز بسته به نوع پوشش سقف متفاوت خواهد بود.

توجه به اين امر لازم است كه هر پيمانكاري كه مسئوليت پوشش سقف ويلا را به عهده ميگيرد، بايد از استانداردهاي اجرايي و زيرساختارهاي هر بخش از متريال اطلاعات لازم و كافي را داشته باشد تا زمان اجرايي نمودن سقف شيرواني با مشكلات اجرايي به صورت مرحله اي مواجه نشود.

انواع متريال هاي معمولي و كلاسيك جهت سقف شيرواني

انواع متريال هاي معمولي و كلاسيك جهت سقف شيرواني با استانداردهاي اجرايي به شرح ذيل اعلام ميگردد:

1- ورق سينوسي يا كركره، ذوزنقه، شادولاين

اين متريال به صورت طولي برش با دستگاه رولفرمينگ در ضخامت 50/. توليد ميگردد. اين نوع از متريال ها به جهت رولفرمينگ و اوورلب حدود 25 درصد همپوشاني خواهد داشت، به عنوان مثال ورق عرض 1.25 تقريبا يك متر روي پوشش سقف كاردهي دارد. سيستم خرپاسازي در اين متريال نيز با پروفيل 40*80 صورت مي گيرد و تيرريزي ها با همان پروفيل 40*80 به فاصله 80 سانتي متر اجرا ميگردد.

استفاده از انواع عايق هاي حرارتي با هر ضخامتي به همراه توري مرغي نيز در اين نوع از متريال هاي طولي هيچ منعي ندارد. ورق مورد نظر نيز با پيچ سرمته دار 5 سانتي و 7 سانتي جذب پروفيل مي گردد.

2- ورق طرح سفال طولي برش

اين نوع از متريال ها نيز همانند توضيحات بند 1 به صورت طولي برش با دستگاه رولفرمينگ توليد ميگردد. به جهت فرم مخصوصي كه اين ورق دارد، پس از خرپاسازي با پروفيل 40*80 به فاصله 50 سانتي متر بايد تيرريزي انجام شود.

3- ورق طرح سفال تايلي پرسي پرچين يا رايكا

اين نوع از ورقهاي شيرواني به ورقهاي كلاسيك معروف هستند و به صورت تايلي يا تكي با دستگاه مخصوص پرس ميشوند. پرس شدن ورق فرم خاصي به ورق ميدهد و باعث ايجاد دالبرينگ دهانه ورق ميگردد، به گونه اي كه اين امتياز را ورقهاي طولي برش ندارند و دهانه آنها باز است. سيستم اجرايي نيز به شكلي است كه پس از خرپاسازي با پروفيل 40*80 به فاصله 37 سانت نوع تيرريزي با پروفيل 30*50 صورت مي گيرد.

عايق حرارتي به جهت تيرريزي هاي نزديك در اين ورق و نيز پرسي بودن اين متريال، بدون توري مرغي و به شكل افقي نصب مي گردد. ضمن اينكه ضخامت عايق حرارتي نبايد بيشتر از 1 اينچ باشد، زيرا نميتواند جذب پروفيل شود و اگر بيشتر باشد تراز بودن تايل ها به هم ميخورد و از نظر آب بندي مشكل ساز خواهد بود.

متريال پرچين را مي توان با تلفيق پروفيل به همراه چوب روسي چهارتراش نيز اجرا كرد كه اين مدل از اجرا، شكل استاندارد محسوب ميگردد. شكل اجرا با چوب روسي به گونه اي است كه پس از خرپاسازي پروفيل 40*80 تيرريزي با پروفيل 40*80 به فاصله 70 سانتي متر انجام مي شود و سپس شاسي كشي چوب روسي 50*40 توسط پيچ سرمته دار روي پروفيل نصب ميگردد.

در مرحله بعد، عايق حرارتي به شكل افقي با پشم شيشه يا پشم سنگ دو اينچ يا هر ضخامت بالاتري انجام مي شود و از روي عايق فويل دار تيرريزي چوب روسي به شكل افقي به فاصله 37 سانتي متر با ميخ صورت ميگردد. ورق تايلي مربوطه نيز با ميخ مخصوص رزوه داري كه در دهانه ورق نصب مي شود، جذب چوب روسي تيرريزي انجام مي گردد.

4- ورق سنگريزه اي دكرا يا كينگستون كانادا

اين متريال تلفيقي از جنس ورق گالوالوم و آلوزينك، لايه آنتي باكتريال، آلياژ مس، اكروليك پرايمر، رزين دو ميكروني و سنگريزه هاي طبيعي معدني به شكل پرسي مي باشد. روش خرپاسازي و تيرريزي اين متريال همانند بند 3 انجام ميگردد، منتها به دليل اينكه جنس ورق گالوالوم و آلوزينك است، حتما بايد از چوب روسي جهت شاسي كشي و تيرريزي استفاده شود.

اگر متريال دكرا توسط پيچ سرمته دار جذب پروفيل شود در اثر انقباض و انبساط هايي كه در سرما و گرما اتفاق مي افتد، فشار حاصله باعث ترك برداشتن اين محصول زيبا و مقاوم ميگردد. بنابراين استانداردهاي اجرايي در اين نوع از محصولات بسيار حساس ميباشد و رعايت نكردن اين استانداردها باعث بروز مشكلات جدي براي سقف شيرواني خواهد بود.

5- ورق شينگل

اين محصول از نظر نوع جنس و نوع كاركرد و تلفيقات اجرايي با بندهاي توضيح داده شده در بالا كاملا متفاوت هست. جنس محصول شينگل بر خلاف ورق شيرواني گالوانيزه يا گالوالوم از آسفالت sbs و لايه هاي تركيبي ميباشد كه با سنگريزه هاي طبيعي پوشش داده شده است و حتي تلفيق در طيف رنگي نيز در توليد اين محصول صورت گرفته است. شينگل به تنهايي متريال پوششي محسوب نميشود و حتما بايد از چوب يكپارچه osb جهت پوشش زيرين اين محصول استفاده شود.

پس از خرپاسازي و تيرريزي طبق بند 1 چوب روسي چهارتراش روي تيرريزي ها نصب ميگردد و چوب osb با ضخامت 11 الي 12 ميلي متر روي تيرريزي ها به طور كامل فرش ميشود و از روي آن عايق بخاربند نصب ميگردد. متريال شينگل به صورت پازل با فرم و شكل خاصي با ميخ سرتخت 2 سانتي مخصوص نصب مي شود. شينگل در مدل هاي لانه زنبوري، طرح نامنظم، طرح مستطيلي و طرح دولايه توليد و عرضه شده است.

6- ورق آندوويلا يا آندولين

اين محصول از كشور تركيه وارد ميشود و طبق بند 5 خرپاسازي و تيرريزي ميگردد، اما تيرريزي بايد به فاصله 18 سانتي متر انجام شود. شكل استاندارد اجرايي در آندوويلا و آندولين نيز همانند ورق شينگل، استفاده از چوب osb ميباشد و اگر از اين چوب استقاده شود، هم عمر اين محصول بيشتر خواهد بود و هم تردد روي سقف راحت تر ميشود.

راهنماي انتخاب مجري برتر جهت اجراي پوشش سقف شيرواني

اميدواريم از توضيحات اجرايي در انواع متريال ها نهايت استفاده را برده باشيد و قدرت تشخيص شما كارفرمايان محترم با اين توضيحات در رابطه با انواع متريال ها و نوع استاندارد اجرايي بالا رود و با يك انتخاب صحيح، سقف شيرواني مقاوم و زيباي خود را اجرا نماييد.

با استفاده از مشاوره رايگان با شركت ويلانما و بازديد از انواع رزومه هاي اجرايي متنوع توسط اين شركت، با آگاهي كامل و خيال آسوده، متريال سقف شيرواني مورد نظرتان را انتخاب و اجراي سقف شيرواني خود را به ما بسپاريد.

اين مقاله در سايت ويلا نما به نشاني اينترنتي (اجراي سقف شيرواني و سربندي سقف ويلاها) منتشر شده است. جهت ديدن تمامي مقالات لطفا به سايت اصلي مراجعه نماييد.

https://vilanama.ir/gable-roof/execution-of-gable-roof-and-roof-of-villas/feed/ 0

منبع :ويلانما
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.