اجراي نما هلال داخل به صورت رنگي در ابعاد مختلف

برترين اخبار و اطلاعات تخصصي معماري و سازه ايران و جهان را در اين وبگاه بخوانيد.

اجراي نما هلال داخل به صورت رنگي در ابعاد مختلف

نما هلال داخل چيست؟ نما هلال داخل را مي‌توان در تمامي مناطقي كه داراي رطوبت بالا و ريزش باران و برف زياد مي باشند و سقف مناسب براي ساختمان‌ها، سوله‌ها، انبارها، ويلاها و امثال آنها سقف‌هاي شيرواني است، به كار برد. اين نوع از سقف‌ها به دليل ويژگي‌هاي آن باعث بالا رفتن طول عمر بنا […]

لينك اصلي مطلب :
اجراي نما هلال داخل به صورت رنگي در ابعاد مختلف

سايت منبع:
آرتا ويلا اجراي سقف شيرواني -

اجراي نما هلال داخل به صورت رنگي در ابعاد مختلف https://artavilla.com/اجراي-نما-هلال-داخل-به-صورت-رنگي-در-ابعا/ https://artavilla.com/اجراي-نما-هلال-داخل-به-صورت-رنگي-در-ابعا/#respond آرتا ويلا Wed, 30 Dec 2020 21:29:16 0000 اجراي سقف اردواز https://artavilla.com/?p=1664

نما هلال داخل چيست؟ نما هلال داخل را مي‌توان در تمامي مناطقي كه داراي رطوبت بالا و ريزش باران و برف زياد مي باشند و سقف مناسب براي ساختمان‌ها، سوله‌ها، انبارها، ويلاها و امثال آنها سقف‌هاي شيرواني است، به كار برد. اين نوع از سقف‌ها به دليل ويژگي‌هاي آن باعث بالا رفتن طول عمر بنا […]

لينك اصلي مطلب :
اجراي نما هلال داخل به صورت رنگي در ابعاد مختلف

سايت منبع:
آرتا ويلا اجراي سقف شيرواني -

نما هلال داخل چيست؟

نما هلال داخل را مي‌توان در تمامي مناطقي كه داراي رطوبت بالا و ريزش باران و برف زياد مي باشند و سقف مناسب براي ساختمان‌ها، سوله‌ها، انبارها، ويلاها و امثال آنها سقف‌هاي شيرواني است، به كار برد. اين نوع از سقف‌ها به دليل ويژگي‌هاي آن باعث بالا رفتن طول عمر بنا مي‌گردد كه از مهمترين موارد در يك ساختمان و سازه است.

به همين جهت طراحان و سازندگان سقف‌هاي شيرواني تمامي تلاش خود را منظور مي‌نمايند تا ضمن ايجاد زيبايي بصري در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها، كيفيت آنها را هم هرچه بيشتر بهبود بخشند.

در ساختن سقف‌هاي شيب دار مي‌توان به سقف‌هاي شيرواني براي ويلاها، منازل مسكوني، آلاچيق، سوله‌ها و انبارها و سقف كارخانجات و غيره اشاره نمود.

كاربردهاي نما هلال داخل

از كاربردهاي اختصاصي اين محصول كاور كردن و پوشاندن زيركار و قوطي كشي و ايجاد آبريز و آب رو، عايق كاري زيركار و لايه‌ها لازمهٔ آن است. يكي از مواردي كه در ساخت سقف‌هاي شيرواني حتماً بايد رعايت گردد، پوشاندن نقطه‌هاي اتصال سقف زيرين به سقف رويي است كه اگر رعايت نشود و يا با سهل انگاري انجام شود، باعث مي‌گردد علاوه براينكه محلي براي ورود باد و گرد و غبار شود، پرندگان نيز با ساخت لانه در آنها مشكلاتي بوجود آورند.

انتخاب نوع نما از جهت شكل و فرم، مي‌بايست باتوجه به ارتفاع ساختمان و بنا از سطح زمين باشد تا باعث شود ديد بهتري بوجود آيد. موضوع بعدي كه بايد به آن توجه كرد نوع خم يا هلال است كه به سه صورت نما هلال به بيرون يا سينه كفتري، نما هلال به داخل يا سينه داخل و نما سه پله ساخته مي‌شوند.

نما يا فلاشينگ نما به صورت پيش فرض از فلز آهن و با ضخامت يك ميلي متر بايد توليد گردد. درضمن طول شاخه‌هاي فلاشينگ نما به صورت پيش فرض 5/2 متر است. درحال حاضر از صنعتگران خوب كشورمان كه در توليد ورق‌ها و تجهيزات سقف‌هاي شيب دار به خوبي فعاليت نموده و توليدات قابل توجهي را عرضه كرده‌اند، صنعتگران شهر اردبيل و شهرك صنعتي اردبيل هستند.

قبل از اينكه به توضيح بيشتري از نما هلال داخلي بپردازيم لازم است چند نكته روشن گردد.

فلاشينگ چيست؟

در پشت بام‌ها جهت پوشاندن درز انقطاع ساختمان‌ها و بناها، از ابزاري استفاده مي‌كنند به نام فلاشينگ. اين ابزار يا وسيله يك پوشش فلزي است كه روي ديواره‌هاي خارجي بنا (جان پناه، ديوار حياط، جلوي پنجره‌ها و …) براي جلوگيري از نفوذ باران، باد، برف، گرد و غبار و غيره استفاده مي‌شود.

اين ابزار را مي‌توان گفت براي آب بندي نما بكار مي‌گيرند. ساختار آن معمولاً از ورق‌هاي روغني، سياه، گالوانيزه و گالوانيزهٔ رنگي ساخته مي‌شوند. ضخامت آنها را بين يك تا دو ميلي متر درنظر مي‌گيرند.

از جهت موقعيت نصب معمولاً به نحوي است كه بر روي آخرين پروفيل سازه شيرواني جوش داده شده يا پرچ مي‌شوند. باتوجه به نوع خرپا، سازه و ارتفاع نماي شيرواني از سايزها و طرح‌هاي گوناگون استفاده مي‌شوند چون ازجهت طراحي، قابليت‌هاي متنوعي دارند.

مزاياي عمومي استفاده از فلاشينگ نما

از عمومي‌ترين مزاياي فلاشينگ نما مي‌توان به اين موارد اشاره نمود:

  • پنهان نمودن خرپاهاي شيرواني
  • جلوگيري از نيروي باد در صورت شديد بودن مي‌تواند با پيچش در زير شيرواني باعث خسارت گردد.
  • آب بندي مناسب سقف شيرواني
  • ايجاد زيبايي درنما به دليل تنوع در طرح و رنگ

ساختار فيزيكي فلاشينگ ها

فلاشينگ ها به سه نوع هلالي سينه داخلي، هلالي سينه خارجي و سه پله تقسيم مي‌گردند. هلالي سينه داخلي يا سينه كفتري از زيباترين و پر متقاضي‌ترين انواع آن است. اين حالت شباهت زيادي به شكل‌هاي گچ بري دارد. قابليت ايجاد در اندازه‌ها و سايزهاي متنوع دارد.

درخصوص ابعاد آن مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • عرض گستردهٔ ورق: 25، 33، 41، 50، 5/62، 200 و 250 سانتيمتر.
  • ارتفاع مفيد: 17، 23، 28، 38، 53، 130 و 150 سانتيمتر.
  • عرض از سينه: 11، 15، 21، 25، 28، 35 و 45 سانتيمتر.
  • شعاع انحناء: 8، 10، 16، 18، 25، 40 و 55 سانتيمتر.
  • وزن براي هر متر به طول: 2، 6/2، 3/3، 4، 5، 16 و 25 كيلوگرم.

عمده كاربردهاي فلاشينگ براي آب بندي و زيبا كردن ساختمان‌ها است. و نيز براي پوشش دادن سقف‌هاي شيرواني شكل و پشت بام‌ها است. از اين ابزار براي لبهٔ پنجره‌ها نيز استفاده مي‌گردد. اين پوشش ضمن ساخته شدن در ابعاد و طرح‌هاي مختلف به متدهاي خمكاري، جوشكاري و برشكاري ساخته مي‌شود و بر روي سطوح رو باز ساختمان‌ها نصب مي‌شوند.

نكات لازم جهت اجراي بهتر نماي هلال داخل در استان اردبيل و ساير شهرستانهاي آن

درخصوص اجراي بهتر اين ابزار لازم است به نكات زير اشاره گردد:

  • بهتر است از ورق گالوانيزهٔ 5/0 ميليمتر كه به شكل U انگليسي خم شده و به ارتفاع 5/12 سانتي متر استفاده كرد.
  • هنگام اجراي ورق، ابتدا لبهٔ پايين آن به زير ورق قرارگيرد و توسط ميخكوب يا پرچ به روي تيرآهن فيكس شود.
  • سپس بوسيله تسمه هائي از جنس ورق گالوانيزه به عرض سه سانتي متر و طول 10 سانتي متر استفاده شده و توسط پيچ‌هاي خودكار ثابت شوند.
  • در محل گوشه‌ها، روي هم اورلب شده و توسط پيچ‌هاي خودكار به هم مهار گردد.
  • اين ويژگي‌ها باعث مي‌گردد در زمان بتن ريزي، بهتر در جاي خود محكم ايستاده و شكم دادن و اعوجاج ورق رخ ندهد.

 

لينك اصلي مطلب :
اجراي نما هلال داخل به صورت رنگي در ابعاد مختلف

سايت منبع:
آرتا ويلا اجراي سقف شيرواني -

https://artavilla.com/اجراي-نما-هلال-داخل-به-صورت-رنگي-در-ابعا/feed/ 0

منبع :آرتاويلا
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.