قيمت آردواز سيماني

برترين اخبار و اطلاعات تخصصي معماري و سازه ايران و جهان را در اين وبگاه بخوانيد.

قيمت آردواز سيماني

قيمت آردواز سيماني به طور كلي امروزه انواع سقف هاي شيب دار و همچنين به شكل شيرواني جزء بهترين، مناسب ترين و كاربردي ترين سقف ها در بيشتر موقعيت هاي جغرافيايي و محيطي مي باشد . كاملا رواج يافته است، و از همين رو ما در تلاشيم تا در اين مقاله شما را با آردواز، …

منبع خبر:
قيمت آردواز سيماني
سايت بام ساز مجري سقف شيرواني
بام ساز مجري سقف شيرواني

قيمت آردواز سيماني https://bamsaz.com/قيمت-آردواز-سيماني/ https://bamsaz.com/قيمت-آردواز-سيماني/#respond بام ساز Sun, 04 Oct 2020 08:28:03 0000 پوشش آردواز ويلا آردواز ساختمان آردواز سر در حياط آردواز سفالي آردواز سيماني آردواز كار اردواز پاركينگ اردواز پيشاني ساختمان اردواز دست دوم اردواز سر در اردواز گرد انواع آلاچيق آردواز خريد آردواز خريد ورق اردواز سردري آردواز سقف آردواز آلاچيق https://bamsaz.com/?p=2162

قيمت آردواز سيماني به طور كلي امروزه انواع سقف هاي شيب دار و همچنين به شكل شيرواني جزء بهترين، مناسب ترين و كاربردي ترين سقف ها در بيشتر موقعيت هاي جغرافيايي و محيطي مي باشد . كاملا رواج يافته است، و از همين رو ما در تلاشيم تا در اين مقاله شما را با آردواز، …

منبع خبر:
قيمت آردواز سيماني
سايت بام ساز مجري سقف شيرواني
بام ساز مجري سقف شيرواني

قيمت آردواز سيماني

به طور كلي امروزه انواع سقف هاي شيب دار و همچنين به شكل شيرواني جزء بهترين، مناسب ترين و كاربردي ترين سقف ها در بيشتر موقعيت هاي جغرافيايي و محيطي مي باشد . كاملا رواج يافته است، و از همين رو ما در تلاشيم تا در اين مقاله شما را با آردواز، انواع آن، قيمت آردواز سيماني و فلزي و… آشنا كنيم. براي كسب اطلاعات بيشتر با ما تماس بگيريد.

قبل از هر چيزي بهتر است تا در رابطه با آردواز اطلاعاتي كسب كنيد. احتمالا براي شما هم اين سوال پيش آمده است كه آردواز چيست و به چه كاري مي آيد؟ در واقع آردواز نوعي از انواع مصالح ساختماني مي باشد كه به منظور ايجاد زيبايي در سقف هاي ساختماني و همچنين محافظت كردن از اين نوع نماهاي ساختماني بكار برده مي شود. به طور كلي آردواز داراي دو نوع فلزي و سيماني مي باشد كه قيمت آردواز سيماني و آردواز فلزي و همچنين كاركرد هاي آن ها نيز با هم متفاوت مي باشند.

آردواز ها عموما مصالح ساختماني هستند كه از تركيب الياف هاي مصنوعي، سيمان، پنبه نسوز، مواد شيميايي، آزبست و آب تشكيل و تهيه مي شوند. در واقع با توجه به سيماني كه دارد بسيار مقاوم است. اين مصالح آردواز جزء بهترين انتخاب ها به جهت پوشاندن و محافظت كردن از انواع سقف هاي شيب دار به حساب مي آيد و مورد استفاده قرار مي گيرند. به طور كلي اين نوع از سقف هاي شيب دار كه آردواز بر روي آن ها اجرا شده است، داراي حالتي شبيه به پله مي باشند و شيب زيادي دارند، از همين رو نيز راه رفتن بر روي اين گونه سقف ها در هر شرايطي خطرناك بوده و ممنوع مي باشد.

در ادامه به نحوه محاسبه قيمت آردواز سيماني و يا فلزي نيز خواهيم پرداخت.

قدمت آردواز

همان گونه كه مي دانيد، نماي ساختمان يكي از مهم ترين بخش هاي ساختمان مي باشد كه در ساختمان به چشم خواهد آمد. در زمان هاي گذشته اين نوع مصالح جزء اولين مصالحي به حساب مي آمد كه به منظور پوشش هاي سقف شيرواني بكار برده مي شد. اين بكار گيري و استفاده ي آردواز به حدي زياد بود كه اولين افرادي كه پوشش هاي مربوط به سقف را اجرا مي كردند بر اين باور بودند كه آردواز همان سقف شيرواني به حساب مي آيد. كه اين باور آن ها، تصوري غلط و دور از انتظار مي باشد.

نحوه ساخت و توليد آردواز

قيمت آردواز سيماني و يا آردواز فلزي با توجه به نحوه ساخت اين مصالح كاملا مناسب مي باشد. چرا كه شايد اين گونه تصور كنيد كه ساخت و تهيه اين نوع ورقه هاي فلزي و يا سيماني كاري آسان و راحت است و سختي زيادي ندارد، اما اين گونه نمي باشد.

همان گونه كه قبلا اشاره كرديم، اين ورقه هاي سيماني و يا فلزي در واقع به صورت پله اي طراحي و ساخته مي شوند كه داراي شيب هاي گوناگوني مي باشند. به طور كلي ورقه هاي اين گونه مصالح را به نحوه اي طراحي و توليد مي كنند كه در سطحي بالاتر از نماي كلي ساختمان قرار بگيرند. قيمت آردواز سيماني و رنگ بندي آن ها كاملا متغير بوده و مي تواند به انتخاب مشتري باشد.

اصولا اين نوع مصالح ساختماني در قسمت بالايي پنجره هاي ساختمان، سقف ساختمان هاي ويلايي، پوشش هاي انواع آلاچيق ها و… مورد استفاده قرار مي گيرند. همچنين به اين نكته توجه كنيد كه اين آردوازها را نيز مي توانيد در سر در ورودي هاي مجتمع و آپارتمان هاي خود نيز مورد استفاده قرار دهيد.

به طور كلي اين ورق هاي سيماني و يا فلزي، از قبل رنگ شده نيستند و بدون رنگ، ظاهري شبيه به بتن دارند. دقت كنيد كه اين ورق ها و صفحات قابليت رنگ پذيري داشته و از اين رو مي توانيد به راحتي اين مصالح را با توجه به رنگ ساختمان خود تغيير داده و انتخاب كنيد.

نحوه محاسبه متراژ مورد نياز و قيمت آردواز

به طور كلي متراژ و قيمت آردوازسيماني و يا نوع فلزي آن، انواع سقف هاي شيب دار و شيرواني ها به صورت متر مربع محاسبه مي شوند. به منظور محاسبه ي تمامي سطوحي كه آردواز بر روي آن ها اجرا شده است، در ابتدا كار بايد طول در عرض سطح نماي ساختمان و لمبه و يا دامپا و همچنين پوشش سقف اين ساختمان ضرب گرديده و سپس با هم جمع گردند و اما در آخر نيز مجموع آن ها در قيمت پايه اي كه در قرارداد مورد توافق ذكر شده است به منظور انجام و اجرا و محاسبه قيمت، ضرب شده و نهايتا هزينه و قيمت نهايي كار انجام گرفته بر طبق قرارداد بدست مي‌ آيد.

براي مثال به منظور محاسبه قيمت آردواز سيماني اجرا شده بر روي سقف ساختماني با زير بناي 8 متر در 8 متر با توجه به دامنه اي كه اصولا براي سقف هاي شيبدار ساختمان ها در نظر گرفته مي شوند، به صورت 10 متر در 10 متر بوده و اگر هم با شيب معمولي يعني 25% مورد حساب قرار گيرد، حدود 20 % به اين ضرب 10 در 10 اضافه خواهد شد.

به عبارتي اين متراژ برابر است با  10*10*20%= 120 متر مربع

سپس نيز نماي دور كار سقف اين ساختمان مورد نظر كه به صورت پيشاني اي با ارتفاع مي باشد، اصولا 30 سانتي متر تا 50 سانتي متر در محيط كار كه 10*4 است مورد ضرب قرار خواهد گرفت. در آخر نيز دامپاي زير دامنه بايد محاسبه شود كه اين دامپاي زير دامنه حاصلي از محيط دور سقف ساختمان و همچنين عرض دامپا مي باشد. و در نهايت هزينه و قيمت آردواز سيماني بكار برده شده در كل سقف اين ساختمان و يا… بدست مي آيد.

انواع آردواز

پس از پرداختن به قيمت اين آردواز ها بهتر است تا با انواع آن نيز آشنا شويم. همان پونه كه قبلا اشاره كرديم، به طور كلي آردواز به دو نوع سيماني و فلزي تقسيم مي شود:

آدرواز فلزي: اين گونه آردواز مدت ها بعد از آردواز سيماني طراحي، توليد و به عرضه رسيد. آردواز فلزي مدتي كوتاه بعد از توليد و عرضه ي آن به سرعت قادر بود تا علاقه مندان و طرفداران زيادي را جذب خود كند. اي نوع آردواز فلزي كه نوعي مصالح ساختماني به حساب مي آيد از جهت ويژگي هاي ظاهري و همچنين جنس و قيمت با قيمت آردواز سيماني داراي تفاوت هاي بسيار زيادي مي باشد.

آردواز سيماني: اين نوع از آردواز ها كه پيش تر از آردواز فلزي توليد و عرضه شده  اند و در نتيجه داراي قدمت بيشتري نسبت به آردواز فلزي مي باشند. اين آردواز سيماني از نوعي ورقه هايي به شكل هاي پله پله اي طراحي و توليد شده و همچنين مي توان شيب آن را تنظيم كرد و از اين رو نيز به منظور استفاده در  نماي اصلي ساختمان ها كاربردي و مناسب به نظر مي رسد.

 

منبع خبر:
قيمت آردواز سيماني
سايت بام ساز مجري سقف شيرواني
بام ساز مجري سقف شيرواني

https://bamsaz.com/قيمت-آردواز-سيماني/feed/ 0

منبع :بام ساز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.