لغو ناگهاني محدوديت‌هاي كرونايي تصميم درستي نبود/ اپيدمي به‌راحتي قابل بازگشت است

برترين اخبار و اطلاعات تخصصي معماري و سازه ايران و جهان را در اين وبگاه بخوانيد.

لغو ناگهاني محدوديت‌هاي كرونايي تصميم درستي نبود/ اپيدمي به‌راحتي قابل بازگشت است

رئيس كميته ملي اپيدميولوژي كرونا ، با اشاره به كاهش قابل توجه بار ناشي از اپيدمي كرونا در جامعه پس از اجراي طرح همسايگي براي مقابله با كرونا (طرح شهيد سليماني). در همين حال ، وي خاطرنشان كرد كه لغو ناگهاني محدوديت هاي ويروس كرونا و ترافيك بين شهري تصميم درستي نبوده و بايد با …

لغو ناگهاني محدوديت‌هاي كرونايي تصميم درستي نبود/ اپيدمي به‌راحتي قابل بازگشت است https://dibarooz.ir/لغو-ناگهاني-محدوديت‌هاي-كرونايي-تصمي/ ديباروز Sun, 10 Jan 2021 23:33:14 0000 اجتماعي https://dibarooz.ir/لغو-ناگهاني-محدوديت‌هاي-كرونايي-تصمي/ رئيس كميته ملي اپيدميولوژي كرونا ، با اشاره به كاهش قابل توجه بار ناشي از اپيدمي كرونا در جامعه پس از اجراي طرح همسايگي براي مقابله با كرونا (طرح شهيد سليماني). در همين حال ، وي خاطرنشان كرد كه لغو ناگهاني محدوديت هاي ويروس كرونا و ترافيك بين شهري تصميم درستي نبوده و بايد با …

رئيس كميته ملي اپيدميولوژي كرونا ، با اشاره به كاهش قابل توجه بار ناشي از اپيدمي كرونا در جامعه پس از اجراي طرح همسايگي براي مقابله با كرونا (طرح شهيد سليماني). در همين حال ، وي خاطرنشان كرد كه لغو ناگهاني محدوديت هاي ويروس كرونا و ترافيك بين شهري تصميم درستي نبوده و بايد با دقت بيشتري اعمال مي شد. در حالي كه بسياري از سفرها غيرضروري است ، اما غفلت و عدم كنترل و نظارت هوشمندانه مي تواند منجر به آغاز قله چهارم بيماري همه گير شود.

دكتر حميد سوري ، استاد اپيدميولوژي ، دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در گفت وگو با ديباروزوي با تأكيد بر اينكه وضعيت اپيدمي كرونا از نظر كاهش بار بيماري در طي چهل روز گذشته كاملاً واضح است ، اظهار داشت: پس از اجراي طرح محله براي مبارزه با كرونا (طرح شهيد سليماني) و تشديد محدوديت هاي كرونا طي يك ماه و نيم گذشته. ما شاهد كاهش 83 درصدي مرگ و مير و 79 درصدي بستري شدن در بيمارستان به دليل كرونا در سراسر كشور بوده ايم.

وي با اشاره به كاهش بار بيمارستان ها و كارمندان پزشكي و همچنين پيامدهاي اجتماعي ، اقتصادي ، فرهنگي و امنيتي كاهش بيماري هاي عروق كرونا ويروس قلب و مرگ و مير ، گفت: “پس از اجراي طرح شهيد سليماني ، تعداد مرگ هاي ناشي از كرونا تاكنون به حدود 500 مورد در روز رسيده است. از 100 نفر ، به طوري كه در اين مدت ما توانستيم از مرگ بيش از 8000 نفر جلوگيري كنيم ، در حالي كه اگر اين طرح اجرا نشود ، ممكن است مجبور به تعطيلي چند هفته اي باشيم و پيامدهاي اقتصادي در كشور را تحمل كنيم.

قبل از اجراي طرح همسايگي ، ايران مسئول 46٪ از كل مرگ و ميرهاي منطقه بود

سوري با اشاره به وضعيت اپيدميولوژيكي كشور در مقايسه با منطقه ، گفت: “قبل از شروع پروژه شهيد سليماني ، در اوايل دسامبر ، حدود 46٪ از كل مرگ و ميرها در منطقه شرق مديترانه فقط مربوط به ايران بود ، در حالي كه امروز اين درصد كمتر از 20 است.” نسبت بدست آمده دستاورد بسيار خوبي است.

وي اظهار داشت: در سطح جهاني طي 1.5 ماه گذشته بيشتر كشورهاي اروپايي از جمله ايتاليا ، فرانسه ، انگلستان ، آلمان و اسپانيا شاهد افزايش چشمگير مرگ و مير كرونا بوده اند ، اما كشور ما شاهد كاهش چشمگير ميزان بروز بيماري بوده است. او با مرگ روبرو شد. بنابراين ، اجراي طرح شهيد سليماني و كاهش مرگ و ميرها عملاً اتهامات ناكارآمدي دولت و ناتواني آن در كنترل همه گير را رد مي كند.

رئيس كميته ملي اپيدميولوژي كرونا اظهار داشت: شناسايي نقاط آلودگي يكي از مهمترين اهداف برنامه محله ها براي مقابله با بيماري كرون است ، زيرا “طبق اين طرح بيش از 70٪ مراكز آلودگي كشور شناسايي و تحت نظارت قرار گرفته اند.” به عبارت ديگر ، اين پروژه حدود 30 ميليون خانوار در سراسر كشور و حدود 2 ميليون خانوار در تهران را تحت پوشش قرار مي دهد.

تغيير رويكرد از درمان به پروفيلاكسي مهمترين عامل در كاهش آمار كرونا ويروس است

سوري مهمترين عامل در كاهش قابل ملاحظه مرگ عروق كرونا ويروس را تغيير رويكرد از درمان به پيشگيري دانست و گفت: “قبلاً كل بار كنترل و مديريت بيماري همه گير بر دوش بيمارستانها بود ؛ در حالي كه منتظر بوديم بيمار براي درمان به بيمارستان برود ، بيشتر آنها آمدند بيماران خيلي ديررس و در شرايط بدي بودند و ما نمي توانستيم كارهاي زيادي براي آنها انجام دهيم در حالي كه آنها در برنامه شهيد سليماني بودند. ما با مردم ارتباط برقرار مي كنيم ، بيماران را از در به خانه شناسايي مي كنيم و تحت مراقبت هاي مثر قرار مي دهيم.

وي با بيان اينكه نكته مهم بعدي در طرح محله افزايش مشاركت داوطلبانه و جهادي مردم است ، گفت: اين موضوع به پوشش مويرگهاي طرح در همه شهرها و روستاها كمك كرد و بسياري از استانها رويكرد بسيار خوبي در جذب مشاركت مردم و كمك هاي جهادي داشتند. امروز ، در بيش از 10 استان كشور ، تاجگذاري هيچ مرگ و مير جديدي گزارش نشده است.

وي كمبود بودجه و هزينه دولت براي اين پروژه را از بارزترين ويژگي هاي آن عنوان كرد و افزود: البته اين يك نقص است و دولت بايد به طور موثرتري در اين پروژه مشاركت كند ، حداقل مزاياي كاهش مرگ تاج گذاري و بستري شدن در بيمارستان بايد يكسان باشد. اين طرح گران خواهد بود.

شما خوش بيني كاذب نداريد ، اپيدمي به راحتي قابل برگشت است

در بخش ديگري از اين گفتگو ، متخصص اپيدميولوژيست با اشاره به ماهيت شكننده و ناپايدار اپيدمي كرونا اظهار داشت: “قطعاً هرچه بيشتر براي كاهش تعداد مرگ و مير حركت كنيم ، دشوارتر مي شود و غلبه بر اين شرايط مستلزم توجه به چندين نكته مهم است ؛ اول ، ما نبايد در اين زمينه توجه كنيم. خوش بيني كاذب ، زيرا همه گيري به راحتي برگشت پذير است ، بنابراين هوشياري و هوشياري كامل ضروري است.

وي ادامه داد: اپيدمي كرونا يك اپيدمي پويا و قابل تغيير است ، بنابراين ما بايد دائماً در جهت بهبود استراتژي ها و استراتژي هاي خود متناسب با شرايط تلاش كنيم ، به عبارت ديگر نسخه دو ماه پيش در شرايط فعلي م effectiveثر نبوده و بايد به طور مداوم توسط سياست گذاران و برنامه ريزان اصلاح شود. به روز شود

اين استاد دانشگاه با تأكيد بر اينكه در حال حاضر در مسير كنترل بيماري همه گير هستيم ، گفت: در مرحله مبارزه با اپيدمي ، مهمترين نكته توجه به شيوع بيماري هاي همه گير در مناطق مختلف كشور است به عبارت ديگر ، هرگونه تغيير در اپيدمي بايد به سرعت و در مراحل اوليه مشخص شود. با اقدامات موثر كنترل شود در غير اين صورت ، غلظت آلودگي ممكن است گسترش يابد و منجر به شرايط غيرقابل كنترل شود.

هشدار در مورد خطر احتمالي جهش ويروس

سوري همچنين موضوع جهش هاي ويروسي را نكته مهم و مهمي دانست و گفت: علي رغم مراقبت از موارد مربوط به جهش جديد و افرادي كه با آن در تماس بوده اند ، نمي توان خطر احتمالي را انكار كرد و بايد با جديت بيشتري نسبت به گذشته توجه كنيم.

وي خاطرنشان كرد: در درجه اول و مهمترين ، بيماران بايد بررسي كنند كه آيا در دو هفته گذشته با شخصي كه از خارج از كشور آمده است در تماس بوده اند يا خير و اگر در تماس هستند ، علاوه بر قرنطينه خطرناك ، بايد تصور كنند كه يك پرونده دگرگوني دارند يا خير. موضوع را با مسئولان در ميان بگذاريد. سلامتي دومين مسئله مهم ، ملاقات نكردن با افرادي است كه اخيراً از خارج از كشور آمده اند و همين افراد بايد حداقل دو هفته از ويزيت و بازديدهاي خود بكاهند و با كسي تماس نگيرند ؛ همچنين در صورت مشاهده علائم بيماري ، حتما اولين فرض را در مورد نوع جهش داده و در مورد آن بحث كنيد بلافاصله با مقامات بهداشتي مراقبت هاي مربوطه را شروع كنيد.

سوري خواستار موضوع مهم بعدي براي رديابي و شناسايي منابع آلودگي و اپيدمي در كشور شد و گفت: شيوع ناگهاني ناشي از همان ويروس ممكن است جهش داشته باشد ، مگر اينكه خلاف آن ثابت شود ، بنابراين اعمال محدوديت ها و راهكارهاي مراقبت جدي تر از قبل ضروري است. بودن.

رفع ناگهاني سختگيري هاي كرونا ويروس اشتباه است

رئيس كميته ملي اپيدميولوژي كرونا ، برداشتن ناگهاني محدوديت هاي ويروس كرونا در شرايط فعلي را به اشتباه توصيف كرد و ادامه داد: در شرايط فعلي ، محدوديت ها بايد با هوشمندي و با نظارت دقيق بر موارد برداشته شوند ، زيرا به عنوان مثال ، رفع محدوديت ها بين شهرها در صورت هوشمند نبودن مي تواند منجر به انتقال افراد آلوده به شهرهاي ديگر و شعله ور شدن مجدد همه گيري.

وي گفت: “من به عنوان متخصص اپيدميولوژيك ، رفع محدوديت ها و ترافيك بين شهري تصميم درستي نبوده و بايد با دقت بيشتري اعمال مي شد.” در حالي كه بسياري از سفرها غيرضروري است ، اما غفلت و عدم كنترل و نظارت هوشمندانه مي تواند منجر به شروع اوج چهارم اپيدمي شود.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.