ديباروز / خراسان رضوي بر اساس نتايج مطالعه جديد ، نوجواناني كه تحصيل در رشته رياضي را ترك كردند ، آسيب بيشتري به مغز و رشد شناختي خود نسبت به همسالان خود كه به مطالعه رياضي ادامه مي دهند ، نشان مي دهند. به گفته فيتز ، 133 دانش آموز بين 14 تا 18 سال …
تاثير منفي عدم آموزش رياضي بر رشد مغزي و شناختي https://dibarooz.ir/تاثير-منفي-عدم-آموزش-رياضي-بر-رشد-مغزي-و/ ديباروز Tue, 08 Jun 2021 03:21:47 0000 اجتماعي https://dibarooz.ir/تاثير-منفي-عدم-آموزش-رياضي-بر-رشد-مغزي-و/ ديباروز / خراسان رضوي بر اساس نتايج مطالعه جديد ، نوجواناني كه تحصيل در رشته رياضي را ترك كردند ، آسيب بيشتري به مغز و رشد شناختي خود نسبت به همسالان خود كه به مطالعه رياضي ادامه مي دهند ، نشان مي دهند. به گفته فيتز ، 133 دانش آموز بين 14 تا 18 سال …
ديباروز / خراسان رضوي بر اساس نتايج مطالعه جديد ، نوجواناني كه تحصيل در رشته رياضي را ترك كردند ، آسيب بيشتري به مغز و رشد شناختي خود نسبت به همسالان خود كه به مطالعه رياضي ادامه مي دهند ، نشان مي دهند.
به گفته فيتز ، 133 دانش آموز بين 14 تا 18 سال در آزمايشي كه محققان گروه روانشناسي تجربي دانشگاه آكسفورد انگلستان انجام دادند ، شركت كردند. برخلاف اكثر كشورهاي جهان ، در انگليس ، افراد 16 ساله مي توانند تصميم بگيرند كه تحصيلات رياضي را كنار بگذارند. اين به تيم تحقيق اجازه داد تا بررسي كند كه آيا اين عدم آموزش رياضي در دانش آموزان از يك محيط مشابه مي تواند بر رشد و شناخت مغز تأثير بگذارد.
نتايج نشان داد كه دانش آموزاني كه رياضيات را ترك مي كنند داراي ماده شيميايي كم اهميت تري براي انعطاف پذيري مغز (اسيد گاما-آمينوبوتيريك) در يك منطقه كليدي از مغز هستند كه در بسياري از عملكردهاي مهم شناختي شامل تفكر ، حل مسئله ، رياضي ، حافظه و يادگيري نقش دارد. محققان با توجه به ميزان ماده شيميايي مغز در هر دانش آموز ، بدون توجه به توانايي هاي شناختي آنها ، توانستند بين نوجواناني كه رياضي را مطالعه كرده اند يا مطالعه نكرده اند ، تفاوت قائل شوند. علاوه بر اين ، مقدار اين ماده شيميايي در مغز با موفقيت تغييرات نمره موفقيت رياضي را پس از حدود 19 ماه پيش بيني كرد. نكته قابل توجه ، محققان هيچ تفاوتي در مواد شيميايي مغز قبل از ترك دانش آموزان از رياضيات پيدا نكردند.
روي كوهن كادوش ، نويسنده اصلي اين تحقيق و استاد علوم اعصاب در دانشگاه آكسفورد گفت: “مهارت هاي رياضيات داراي مزاياي مختلفي از جمله اشتغال ، وضعيت اقتصادي اجتماعي و سلامت روحي و جسمي است.” نوجواني دوره مهمي در زندگي است كه با تغييرات مهمي در مغز و دانش همراه است. متأسفانه ، به نظر مي رسد وقتي در اين سن تحصيل در رشته رياضي را ترك مي كنيد ، بين نوجواناني كه از رياضيات كنار مي روند و كساني كه اين كار را مي كنند فاصله اي وجود دارد. مطالعه ما سطح جديدي از درك بيولوژيكي از تأثير آموزش در رشد مغز و تعامل بين زيست شناسي و آموزش را فراهم مي كند.
وي افزود: “هنوز مشخص نيست كه چگونه مي توان از اين جنجال يا پيامدهاي طولاني مدت آن جلوگيري كرد. همه نوجوانان از رياضيات لذت نمي برند ، بنابراين ما بايد گزينه هاي احتمالي مانند آموزش منطق و استدلال را كه شامل همان منطقه مغز رياضيات است ، در نظر بگيريم.”
وي گفت: “در حالي كه ما اين تحقيق را قبل از بيماري Covid-19 آغاز كرده بوديم ، من هنوز هم تعجب مي كردم كه دسترسي اندك به آموزش به طور كلي و به طور خاص رياضيات (يا عدم وجود آن به دليل بيماري هاي همه گير) بر مغز و رشد تأثير مي گذارد.” از نظر شناختي كودكان و نوجوانان را تحت تأثير قرار مي دهد. در حالي كه ما هنوز از تأثير طولاني مدت اين وقفه آگاهي نداريم ، مطالعه ما درك مهمي از چگونگي تأثير يك م componentلفه آموزشي ، رياضيات بر مغز و رفتار را فراهم مي كند.
نتايج اين مطالعه در مجموعه مقالات آكادمي ملي علوم منتشر شده است.
انتهاي پيام
- ۱۱ بازديد
- ۰ نظر